کد مطلب: 

228516

کشف حمله با نرم افزار تجسسی رژیم صهیونیستی به "واتس‌اپ"

تایید شده که هکرها توانسته اند با استفاده از یک حفره بزرگ امنیتی در پیام‌رسان "واتس‌اپ" نرم افزاری تجسسی را از راه دور روی تلفن ها و سایر دستگاه های الکترونیکی نصب کنند.
کشف حمله با نرم افزار تجسسی به "واتس‌اپ"

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، "واتس‌اپ که متعلق به فیسبوک است گفت این حمله علیه شماری از کاربران و تحت هدایت یک "قدرت پیشرفته سایبری" انجام شد. این شرکت روز جمعه با انتشار وصله ای امنیتی در صدد رفع این حفره برآمد.

این نرم افزار تجسسی را "گروه ان‌اس‌او" که یک شرکت امنیتی در رژیم صهیونیستی است تولید کرده است.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، "واتس‌اپ" روز دوشنبه یک و نیم میلیارد کاربر خود را ترغیب کرد در گامی احتیاطی این اپ را آپدیت کنند.

چگونگی استفاده از نقص امنیتی

مهاجمان با استفاده گزینه تماس صوتی واتس اپ به دستگاهی که هدف حمله بود زنگ می زدند. اما حتی اگر به تماس آنها پاسخ داده نمی شد، نرم افزار تجسسی روی تلفن مقصد نصب می شد و به گزارش فایننشال تایمز این تماس خود به خود از فهرست تماس های تلفن پاک می شد.

واتس‌اپ به بی بی سی گفت که این مشکل ابتدا پیشتر در ماه جاری توسط تیم امنیتی شرکت شناسایی شد و جزییات آن در اختیار گروه های حقوق بشر، وزارت دادگستری آمریکا و سایر نهادها گذاشته شد.

این شرکت روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "این حمله دارای همه نشانه های یک شرکت خصوصی است که بنابه گزارش ها برای نصب نرم افزار تجسسی با دولت ها کار می کند، نرم افزاری که فانکشن های سیستم عامل تلفن ها را در اختیار می گیرد."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-14 14:55

افزودن دیدگاه جدید