کد مطلب: 

228451

خبر آذری جهرمی از آغاز مطالعات برای راه‌اندازی «اندروید ایرانی»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز مطالعات برای طراحی «اندروید ایرانی» در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند داخلی خبر داد.
خبر آذری جهرمی از آغاز مطالعات برای راه‌اندازی «اندروید ایرانی»

به گزارش سیتنا، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از جلسه عصر امروز (یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت) این کمیسیون با حضور وزیر ارتباطات، گفت: این جلسه با حضور آقای آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات برگزار شد و وی گزارشی از وضعیت بهنای باند کشور به اعضای کمیسیون ارائه داد.

وی افزود: وزیر ارتباطات در این جلسه گفت که پهنای باند اینترنت در کشور از ۶ و نیم ترابایت به ۱۸۵ ترابایت افزایش یافته است که در حال افزایش بیشتر آن هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در بخش دیگری از این جلسه وزیر ارتباطات گفت که حمله‌هایی به شبکه‌های اینترنت کشور شده و ما مقاومت کرده‌ایم به طوری که این حملات از ۳۳ میلیون به ۱۲۱ میلیون افزایش یافت اما در وزارت ارتباطات توانستیم در برابر بخشی از آن مقاوم‌سازی ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا تصریح کرد: آقای آذری‌جهرمی در این جلسه موارد شناسایی و مقابله با حملات سایبری را در حوزه قمار و مسائل خلاف عفت عمومی عنوان کرد و گفت که این موارد شناسایی و رصد شده است.

وی با بیان اینکه وزیر ارتباطات در این جلسه گفت که سهم گوشی‌های داخلی از بازار ۸ درصد است، اظهار داشت: آقای آذری‌جهرمی در این جلسه از مطالعاتی درباره اندروید ایرانی برای گوشی‌های تلفن همراه تولید داخل را مطرح کرد و در تشریح اهداف این اقدام گفت که با این کار امکان حذف و یا هک برنامه‌‌ها و گوشی‌ها از سوی شرکت‌‌های فروش برنامه خارجی وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات در این جلسه، برنامه‌های این وزارتخانه برای فارسی‌سازی موتورهای جست‌وجو را تشریح و اعلام کرد که فارسی‌جوها شناسایی شده، به طوری که حدود ۸ میلیون صفحه اطلاعاتش آماده است و کاربران از آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-12 21:11

افزودن دیدگاه جدید