کد مطلب: 

228369
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

عمق استراتژیک ما در فضای مجازی در بسیاری از حوزه ها از مرزهای جغرافیای ما کوچکتر است/ باید در حکمرانی فضای مجازی در سطح جهانی نقش داشته باشیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، گفت: ما باید در حکمرانی فضای مجازی در سطح جهانی نقش داشته باشیم و بتوانیم در تحولات مدیریت شده‌ی این فضا نقش ایفا کنیم.
عمق استراتژیک ما در فضای مجازی در بسیاری از حوزه ها از مرزهای جغرافیای ما کوچکتر است/ باید در حکمرانی فضای مجازی در سطح جهانی نقش داشته باشیم

به گزارش سیتنا، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در دیدار با روسای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه ادیان و مذاهب این استان با اشاره به بررسی های کارشناسی و مطالعاتی صورت گرفته در مرکز ملی فضای مجازی کشور برای تهیه سند تحول کشور در حوزه فضای مجازی و ارایه آن به شورا، گفت: ما باید در حکمرانی فضای مجازی در سطح جهانی نقش داشته باشیم و بتوانیم در تحولات مدیریت شده‌ی این فضا نقش ایفا کنیم.

وی افزود: باید آینده نگری داشته باشیم و برای کشور در حوزه فضای مجازی عمق استراتژیک ایجاد کرده و در جهان کنشگر باشیم تا اعمال هر سیاست و برنامه ای در این حوزه بر علیه ایران برای آنها هزینه داشته باشد و به آسانی امکانپذیر نباشد.

دکتر فیروزآبادی با بیان این که عمق استراتژیک کشور در فضای مجازی امروز در بسیاری از حوزه ها از مرزهای جغرافیای ما کوچکتر است، تاکید کرد: در روابط بین الملل و تعریف قدرت هر میزان که عمق استراتژیک شما از مرزهای جغرافیایی کشور بیشتر باشد شما کشوری قوی تر در سطح جهان خواهید بود.

وی با اشاره به اهمیت مباحث نظری در حوزه فضای مجازی اعلام کرد: پیشتر تصور بر این بود که با شبکه ای و جهانی شدن مردم هویت های محلی و دینی ضعیف تر می شود اما معدودی از نخبگان با پیش بینی دقیق آینده بر این تاکید داشتند که در فضای جدید هویت های منسجم تر و قوی تر ایجاد خواهد شد که این اتفاق مهم امروز رخ داده است و بر همین اساس ما نیاز داریم تا در کشور نیز در این حوزه نظریه پردازان داخلی آینده نگری دقیق داشته باشند تا بتوانیم چشم انداز فضای مجازی کشور را ترسیم کنیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور افزود: از خصایص ذاتی فضای مجازی شبکه محوری، یکپارچگی، اجتماعی و جهانی است که تفاوت هایی همچون زبان مرزهای آن هستند و با توجه به استراتژی رهبران این فضا برای بهره گیری از مزیت انحصار خود، هر روز با کمرنگ شدن این مرزها نیز روبرو هستیم.

گفتنی است؛ در این دیدار بر همکاری مشترک با دانشگاه ادیان و مذاهب، به منظور راه اندازی استارتاپ های مذهبی، تولید محتوای درسی و تولید ویدئو کلیپ ها تاکید شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-10 00:45

افزودن دیدگاه جدید