کد مطلب: 

228365

پست پرویز پرستویی در انتقاد از وضعیت سینمای ایران: به کجا داریم میریم؟!

پرویز پرستویی با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش انتقادات تندی به وضعیت سینمای این روزهای ایران داشت.
پست پرویز پرستویی در انتقاد از وضعیت سینمای ایران: به کجا داریم میریم؟!

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، پرویز پرستویی در این پست که در واکنش به تصویر بازیگر زن سریال شهرزاد (بازیگر نقش پرستار تیمارستان) به همراه بادیگاردهایش بود انتقادات تندی را به سینما وارد دانست و نوشت:

وزارت محترم فرهنگ و ارشاداسلامی. جشنواره‌های ایرانی و بین المللی ایران. صاحبین مراسم‌های رنگ و وارنگ. فرش قرمز پهن‌کن‌ها. صاحبین برندهای رنگ و وارنگ. تورو به هر کسی که اعتقاد دارید، یه تجدید نظری تو خودتون بکنید. یه نگاه به عکس‌های جورو واجوری که تو مراسم‌ها گرفته میشه، که محل معرفی برندها شده بکنید. یه نگاه به میهمانانتون بکنید. یه دختر جوان که یه سریال مناسبتی بازی کرده، چپ و راست، رو این فرش قرمزهاتونه و عکس میگیره، بعضی از رسانه‌های زرد هم که ماشاالله، برای عکس‌ها اسم میگذارند، فلانی با لباس راحتی با لباس مشکی با لباس بلند با لباس کوتاه با نگاه غمگین با لباس شاد و رنگی فلانی خیره به افق
اینا کی اند؟ به کجا داریم میریم؟ کارگردان.های ارزشیمون که با هم کورس گذاشتند. جنگ، جنگ رقابت، در فروش فیلم‌هاست و پیشی گرفتن از هم. عزیزان، بزرگان، منو ببخشید. پل دختر زیر آب، گلستان زیر آب، خوزستان زیر آب، مردم زمین‌هاشونم گم کردن چه برسه به خونه‌هاشون. مردمی که  خانه و کاشانه داشتند و سفره‌های رنگین، الان جیره ظرف یه بار مصرف  غذا و پوشاک و...میاد تو چادرهاشون.ماها چی میگیم ؟به کجا چنین شتابان؟

خانه سینما حدود ۵۰۰۰ عضو داره که اگه همه چی بر وفق مراد باشه شاید ۲۰۰۰ نفر سر کار باشند و بقیه غم نان دارند و شرمنده زن و بچه اونوقت ما جشنواره بین‌المللی راه می‌اندازیم با بودجه ... و بعد تو مصاحبه‌ها هم میگیم این یه جشنواره دورهمی و خانوادگیه!! میهمان خارجی دعوت میکنیم که اسم فیلمسازان بین‌المللی‌مون و در مصاحبه یادش نمیاد!بهتر نیست این بودجه‌ها رو به جای جشنواره‌های مختلف برگزار کردن، صرف هنرمندان آبروداری که یه عمر تو این حرفه کار کردن بکنیم.
راستی آقای بیضایی کجاست؟ راستی حال آقای تقوایی چطوره؟ آقای کشاورز خوبند؟ از فرامرز صدیقی چه خبر؟ از کارگر فنی که  یک عمر تو سینما کارکرده و به نون شبش محتاجه چه خبر؟ موقع تشییع جنازه هم که همه‌مون گرفتاریم! و هزاران حرف ناگفته! حالا هرچی دلتون میخواد به بنده فحش بدید و ناسزا بگید! یه سال هایی می گفتند هنرمندان همیشه یه گام جلوتر از مردمند. الان ما به گرد پای مردم هم نمیرسیم. به امید روزی که همگی، همدل و یک صدا بیرق فرهنگ و هنر را به اهتزاز در آوریم و غمخوار هم باشیم و در کنار مردم.خدارو شکر که نه سوپر استارم و نه سلبریتی تمام تلاشم خدمتگذاری برای مردم بوده و بس امیدوارم که لیاقت اش را داشته باشم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-05-09 23:15

افزودن دیدگاه جدید