کد مطلب: 

228327

همکاری دانشکده‌ی پست و مخابرات با وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی

در راستای تبادل نظر پیرامون متناسب سازی دوره‌های آموزشی با نیاز بازار کار و برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی، نشست مدیران حوزه‌ی آموزش و فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با مدیران دانشکده‌ی پست و مخابرات در محل این دانشکده برگزار شد.
همکاری دانشکده‌ی پست و مخابرات با وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی

دکتر وحید یزدانیان، رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، پیرامون برگزاری جلسه با مدیران حوزه‌ی آموزش و فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در محل این دانشکده، گفت: در راستای دیداری که رئیس جمهور با معلمان برجسته‌ی کشوری داشتند، تاکیداتی در زمینه‌ی آموزش‌های کاربردی داشتند و بر این نکته اشاره کردند که وقتی دانش آموزان، آموزشی می‌بینند، این آموزش باید منجر به محصول شود.

وی ادامه داد: ریاست محترم جمهوری به صورت خاص در جلسه‌ی دیگری با آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش، دستور دادند که وزارت آموزش و پرورش با وزارتخانه‌هایی که در امور مختلف صنعتی فعالیت می‌کنند، همکاری کنند و یکی از این وزارتخانه ها، وزارت ICT است.

رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات، افزود: وزارت آموزش و پرورش برای همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز علاقه کرده و قرار بر این است در این همکاری، چند اقدام انجام شود، یکی از این اقدامات تدوین دوره‌های آموزشی است که از طریق هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش انجام می‌شود تا دانش آموزان پس از آموزش، مهارتی داشته باشند و بتوانند جذب بازار کار شوند.

یزدانیان، اظهار کرد: موضوع بعدی این است که دانش آموزانی که در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند، دوره‌های کارآموزی‌شان را در صنعت انجام دهند، منجمله در صنعت ICT. موضوع بعدی بحث آموزش های کوتاه مدت بود که به نظر می‌رسد نقش مهمی در منابع انسانی دارد و برای افرادی که بالاتر از سنین دانش آموزی است، تعریف شده است.

رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات، افزود: از یک طرف آموزش و پرورش الگوهای خوبی دارد و از طرفی وزارت ارتباطات است که می تواند محتواهای مختلف را تعریف کند. در این جلسه که اولین جلسه‌ی ما با وزارت آموزش و پرورش بود، به این نتیجه رسیدیم که اگر می خواهیم وارد حوزه‌ی آموزش شویم، در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه‌ی اول و دوم حتما باید از چارچوب علمی در جهان استفاده کنیم و وارد آموزش هایی شویم که جزو حوزه‌های اولویت دار در صنعت ICT است تا بازار کار هم داشته باشد.

یزدانیان، خاطرنشان کرد: این رویکرد را به فال نیک می‌گیریم و مقرر شد در صورت لزوم کارگروهی تشکیل شود و در این کارگروه تصمیم گیری‌ها انجام شود تا چه دوره های آموزشی با محتواهای آموزشی، با همکاری هم انجام دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-08 16:19

افزودن دیدگاه جدید