کد مطلب: 

228261

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: انحصار اطلاعات قدرت تولید نمی‌کند

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز، انحصار اطلاعات قدرت تولید نمی‌کند، گفت: باید به جای هوادار سازی دنبال شریک سازی در اداره جامعه باشیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: انحصار اطلاعات قدرت تولید نمی‌کند

به گزارش سیتنا، محمد خدادی، در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور با اشاره به تفاوت رسانه امروز با گذشته اظهار کرد: تبلیغات در دنیای امروز مانند مُسکن است و در موارد خاص باید انجام شود لذا درمان باید به صورت ارایه اطلاعات باشد و این اطلاعات باید قابل سنجش و مقایسه باشد. وی با تاکید بر اینکه، امروز انحصار اطلاعات قدرت تولید نمی‌کند، افزود: خام فروشی اطلاعات هم مفید نیست و اطلاعات برای مخاطبان باید عینی، ساده و باورپذیر باشد.

خدادی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال استقلال  و منافع حداکثری برای  مردم ایران است درحالیکه غرب به دنبال کشورهای  پیرو و وابسته  می‌شود تا منافع خودش را تامین کند و این تعارض بین جمهوری اسلامی و غرب است چنانچه کشورهای وابسته غرب هم فقط تامین منافع  غرب را باید انجام دهند نه منافع مردم خودشان. معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین زمینه افزود: وضعیت بسیاری از کشورهای وابسته در منطقه که توان دفاع از خود را ندارند و باید برای هر موضوع کوچکی از غرب کسب اجازه کنند، مهر تاییدی است بر این وابستگی.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رییس جمهور در سخت‌ترین شرایط کشور و در مراکز تصمیم‌گیری طی چهل سال گذشته حضور داشته اند و با اقتدار و شجاعت و تدبیر برای مدیریت عبور از شرایط تحمیلی و سخت جاری کشور تلاش می‌کنند، اظهار داشت: اداره کشور به دست افرادی در سه قوه و ارگان های نظامی و امنیتی و نظامی است که بحران های مختلف را در طول چهل سال گذشته با فراز و نشیب های بسیار سخت تجربه کرده‌اند و اکنون نیز با اقتدار در حال عبور از این شرایط سخت تحمیل شده توسط امریکا و هم پیمانانش هستیم که به حضور و هوشمندی مردم نیاز داریم.

خدادی با اشاره به تفاوت رسانه امروز با گذشته اظهار کرد: ما برای زندگی و زنده بودن نیاز به ارتباط داریم و ارتباط در دنیای امروز بر مبنای تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد و اگر اطلاعات دوطرفه نباشد به درک متقابل منجر نمی‌شود و برای طرفین این ارتباط سودمند نخواهد بود. وی با اشاره به اینکه امروز داشتن اطلاعات مفید، باعث پیشرفت جوامع شده، گفت: قدرت امروز، داشتن اطلاعات است و هرکس اطلاعات بیشتری داشته باشد، قدرت بیشتری خواهد داشت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال بر ضرورت دانش پردازش اطلاعات تاکید کرد و گفت: در گذشته انحصار اطلاعات می‌توانست قدرت ایجاد کند اما در دنیای جدید این طور نیست و اگر آن جامعه‌ای که  اطلاعات دارد نتواند آن را پردازش کند، کارآرایی نخواهد داشت و قدرتی برایش به وجود نخواهد آورد و امروز انحصار اطلاعات هیچ قدرتی ایجاد نخواهد کرد لذا قدرت در جمع آوری، پردازش و نتیجه گیری از اطلاعات است.

خدادی با اشاره به اینکه یکی از اصول رسانه امروز شناسایی مخاطب جامعه امروز است تا بر اساس آن مهندسی مخاطب صورت گیرد، اظهار کرد: باید شناسایی مخاطب صورت گیرد و بر اساس آن محتوی تولید شود نه برعکس.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تبلیغات در دنیای امروز مانند مُسکن است و در موارد خاص باید انجام شود لذا برای درمان باید اطلاعات تولید کنیم و این اطلاعات باید قابل سنجش و مقایسه باشد و خام فروشی اطلاعات به درد نمی خورد به طوریکه اطلاعات باید عینی، ساده و باور پذیر باشد.

خدادی با اشاره به کاربرد رسانه در آموزش و پرورش، گفت: باید بپذیریم میلیاردها شریک در حوزه رسانه داریم و باید آنها را قبول کنیم و ارتباطاتی دوسویه با مخاطبان خود داشته باشیم لذا از گزارش کار بپرهیزید و در تعاملی دو طرفه با مردم به آن ها اطلاعاتی بدهید که برای آن ها مفید باشد به طوریکه تبادل اطلاعات دو سویه انجام گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-06 19:48

افزودن دیدگاه جدید