کد مطلب: 

227818
رییس دانشکده پست و مخابرات:

دور اندیشی وزیر ارتباطات در حمایت از تولیدات بومی و دانش پایه، باعث غلبه بر بحران ارتباطی در مناطق سیل‌زده شد

رییس دانشکده پست و مخابرات، گفت: دور اندیشی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت از تولیدات بومی و دانش پایه، باعث غلبه بر بحران ارتباطی در سیلاب‌های اخیر و مناطق سیل‌زده شد.
دور اندیشی وزیر ارتباطات در حمایت از تولیدات بومی و دانش پایه، باعث غلبه بر بحران ارتباطی در مناطق سیل‌زده شد

دکتر وحید یزدانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: طی سال‌های گذشته مجموعه گروه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی مختلفی در درون دانشکده شکل گرفته‌اند که این مجموعه‌ها به صورت محدود به انجام فعالیت‌های پژوهشی مشغول بودند که به دلیل ماهیت تحقیقاتی و آکادمیک دانشکده، این دستاوردها در حد نمونه‌های آزمایشگاهی باقی می‌ماند و جنبه‌ی استراتژیک و صنعتی پیدا نمی‌کرد.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته از دانشکده داشتند، ایشان با فراست و آینده نگری بر روی فعالیت‌های یکی از مجموعه های علمی مستقر در دانشکده که با راهبری یکی از اعضای هیات علمی و تنی چند از جوانان متخصص تشکیل شده بود، تمرکز نمودند.

یزدانیان توضیح داد: وزیر محترم ارتباطات طی این بازدید، زمان قابل توجهی را صرف نمودند تا در جریان کامل حوزه‌ی فعالیت این شرکت دانش بنیان که در زمینه‌ی تولید تجهیزات مالتی پلکسینگ نوری فعالیت می‌کند قرار گیرند و دستاوردهای تحقیقاتی این مجموعه به صورت کامل تشریح شد.

رییس دانشکده پست و مخابرات، گفت: در آن زمان برای خود ما هم جای تعجب داشت که در بین دستاوردهای مختلف - که برخی از آنها جنبه‌ی تبلیغاتی هم داشت - چرا ایشان تا این اندازه نسبت به دستاوردهای داخلی علاقه نشان دادند.

وی افزود: وزیر محترم در آن زمان علاوه بر بیان نقطه نظرات فنی و تخصصی خود در خصوص بهینه سازی سیستم‌ها، این مجموعه را در زمینه‌ی توسعه‌ی فعالیت‌ها و صنعتی شدن هر چه بیشتر هم راهنمایی نمودند.

دکتر یزدانیان خاطرنشان کرد: همین مجموعه طی سال‌های گذشته دچار برخی بی‌مهری‌ها هم شده بود که همانجا و در بین تعجب ما، وزیر محترم با مسئوولان مربوطه تماس گرفتند و‌ دستور پیگیری موارد تا رفع موانع و مشکلات را دادند.

وی افزود: اخیرا” مطلع شدیم که در بحران سیلاب‌های اخیر که شبکه ارتباطی کشور دچار آسیب‌های جدی شده بود با مدیریت دقیق و بهنگام وزیر محترم ارتباطات، همین مجموعه دانش بنیان و با همان تولیدات دانش بنیان خود توانسته در صحنه حضور یافته و با همکاری سایر فعالان حوزه‌ی زیرساخت و مخابرات نسبت به برقراری مجدد ارتباطات اقدام کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-04-22 14:24

افزودن دیدگاه جدید