کد مطلب: 

227700

شعار روز جهانی ارتباطات: "کاهش شکاف استانداردسازی" بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) در پیامی، "کاهش شکاف استانداردسازی " بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را بعنوان شعار پنجاهمین سالروز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی اعلام کرد.
"کاهش شکاف استانداردسازی" بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به عنوان شعار روز جهانی ارتباطات اعلام شد

به گزارش سیتنا، هولین ژائو در این پیام با اشاره به اینکه اتحادیه در سال جاری بر کاهش شکاف استانداردسازی تمرکز می‌کند، عنوان کرده است: تدوین استانداردها، یکی از ارکان اساسی ماموریت های ITU، به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌باشد. اگر دوست دارید به اینترنت وصل شوید، از تماشای یک رویداد ورزشی در تلویزیون لذت ببرید، در ماشین خود رادیو گوش کنید یا از گوشی هوشمند خود فایل تصویری تماشا کنید، این استانداردهای ITU هستند که این امکان را فراهم می‌سازند.

وی، افزوده است: استانداردهای آتی نسل پنجم شبکه های موبایل (۵G)، به ویژه اگر با هوش مصنوعی ترکیب شوند، طیف وسیعی از برنامه های کاربردی را پشتیبانی خواهند کرد که به زودی از آنها بهره‌مند خواهیم شد: از اتومبیل های خودران گرفته تا شهرهای امن و هوشمند.

استانداردهای ITU قابلیت عملکرد متقابل را فراهم می سازد، بازارهای جهانی را رونق می بخشند و نوآوری و رشد را ترغیب می‌نماید. این استانداردها برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مناسب هستند و به شتاب ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICTs) برای تحقق اهداف توسعه پایدار کمک می‌کنند.

هولین ژائو در این پیام، از کشورهای عضو ITU، صاحبان صنایع، شرکتهای کوچک و بزرگ و دانشگاه ها، همچنین آژانس های خواهرخوانده سازمان ملل، شرکای خود و همه سهامداران درخواست کرده است از برنامه «کاهش شکاف استانداردسازی» ITU که رفاه و کامیابی برای همه را در پی خواهد داشت، حمایت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-04-18 10:07

افزودن دیدگاه جدید