کد مطلب: 

227663

شماره 43 ماهنامه‌ی نسل چهارم (فارسی - انگلیسی) ویژه‌ی فروردین ماه 98 منتشر شد

شماره‌ 43 ماهنامه‌ "نسل چهارم" (فارسی - انگلیسی) با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مسعود فاتح و سردبیری مونا ارشادی فر منتشر شد.
شماره 43 ماهنامه‌ی نسل چهارم (فارسی - انگلیسی) منتشر شد

"سرمقاله" شماره 43 ماهنامه نسل چهارم با عنوان "تاب آوری و پایداری شهرها در بلایای طبیعی" به قلم دکتر مهدی بینا و "یادداشت ماه" با عنوان "فناوری اطلاعات و ارتباطات راهکاری سه مرحله ای در مواجهه با بلایای طبیعی" به قلم دکتر رضا نقی زاده می باشد.

در "نگاه ویژه" ماهنامه نسل چهارم، سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی ژنو با تاکید بر اقدام تروریست اقتصادی آمریکا در تحریم غیرقانونی کشورمان، طرح شده است. در گام نو ماهنامه نیز راهکارهای مهارت آموزی بانوان کارآفرین در حوزه اقتصاد دیجیتال، بررسی شده است.

در بخش "ماهی که گذشت" این شماره از ماهنامه نیز عناوین و سرفصل های خبری در نخستین ماه سال 1398 مورد بازبینی قرار گرفته است. در "بانکداری الکترونیک" هم پیرامون صدور احکام فقهی پول های مجازی متناسب با کارکردهای اقتصادی و شرایط کشور، بحث شده است.

"یک گام به جلو" عنوان دیگر بخش این ماهنامه است که مباحثی پیرامون رونق صنعت فناوری اطلاعات در سال جاری، علی رغم تحریم ها و همچنین لزوم جلوگیری از خودتحریمی برای کاهش مشکلات فعلی حاکم بر بازار، مطرح شده است.

در "همراه با سندیکا" این شماره، آرمان های پنج گانه سندیکای صنعت مخابرات ایران در سال رونق تولید در گفت‌وگو با فرامرز رستگار دبیر این سندیکا تشریح شده است. دکتر حسین صمیمی در "گفت‌وگوی ماه" به آمادگی پژوهشگاه فضایی برای همکاری با شبکه های بین المللی هشدار سیل اشاره کرده و دکتر مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران هم در "زیر ذره بین"، توانمندسازی بخش خصوصی و ایجاد کسب و کارهای فضاپایه را به عنوان اولویت های سازمان متبوعش در سال جاری طرح کرده است.

دکتر نادرثناگو مطلق، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام در "گفت‌وگوی ویژه" ماهنامه ضمن تشریح اقدامات و برنامه هایش در این منطقه ویژه اقتصادی، تاکید کرده است که پیام پیشرو در بسترسازی توسعه اقتصاد دیجیتال است.

در "گزارش ماه" اقدامات شرکت مخابرات ایران پس از وقوع سیلاب های اخیر به منظور پایداری ارتباطات، تشریح شده است. "اینترنت برای نسل کم حوصله ها" عنوان مطلب انتشار یافته در "نگاه ماه" است. در مقاله به قلم محمدرضا عسگری‌راد هم آسیب شناسی پیاده سازی شبکه های FTTH در ایران، صورت گرفته است.

"بازار" و "آن سوی مرزها" دیگر بخش های این شماره از ماهنامه نسل چهارم هستند که پیرامون جدیدترین تحولات تکنولوژیکی و فناوری های روز دنیا، مباحثی طرح می شود. در بخش انگلیسی ماهنامه نیز برخی مطالب جذاب حوزه بین الملل برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

برای دریافت فایل PDF ماهنامه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-04-17 14:03

افزودن دیدگاه جدید