کد مطلب: 

227630
وزیر ارتباطات در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری نظام سلامت الکترونیک:

کمک به بهبود مدیریت سلامت، از اهداف نظام سلامت الکترونیک است/ الکترونیکی کردن سلامت، به صرفه جویی در هزینه‌ها و منطقی کردن تقاضاها منجر می‌شود/ نیازهای وزارت بهداشت در نقاط فاقد دسترسی به اینترنت مرکز داده‌ها را برطرف می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: باید ببینیم هدف ما از استقرار دولت الکترونیک و نظام سلامت الکترونیک چیست یکی از اهداف ما برای اجرای نظام سلامت الکترونیک، کمک به بهبود مدیریت سلامت در کشور به متولی و مسئول سلامت یعنی وزارت بهداشت است.
یکی از اهداف نظام سلامت الکترونیک، کمک به بهبود مدیریت سلامت در کشور است/ الکترونیکی کردن سلامت، به صرفه جویی در هزینه‌ها و منطقی کردن تقاضاها منجر می‌شود/ نیازهای وزارت بهداشت از نظر نقاط فاقد دسترسی به اینترنت مرکز داده‌ها را برطرف می‌کنیم

به گزارش سیتنا، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری نظام سلامت الکترونیک کشور با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونین وزارت بهداشت و ارتباطات، رییس سازمان بیمه سلامت و غذا و دارو و نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی و تامین اجتماعی، برگزار شد.

آذری جهرمی، گفت: باید با استفاده از جمع آوری و تحلیل داده ها به مدیریت بهتر سلامت کشور کمک کنیم البته الکترونیکی کردن سلامت، به صرفه جویی در هزینه ها و منطقی کردن تقاضاها که مورد تاکید رییس جمهوری است، منجر می شود.

وی، تصریح کرد: نظام سلامت الکترونیک باعث تسهیل امور برای مردم در دریافت خدمات بهداشتی و درمانی می شود و بیماران در مراجعه به پزشکان می توانند با ارائه کد ملی به پزشک اجازه دهند که از وضعیت سلامتی و سابقه بیماری آنها آگاهی پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از شفافیت به عنوان چهارمین هدف اجرای نظام سلامت الکترونیک در کشور یاد کرد و افزود: دکتر روحانی اول امسال از ما خواست که برای 12 ماه سال، 12 طرح الکترونیک مانند اتصال کارت های سوخت به کارت های بانکی و یا اجرای کد دستوری برای آگاهی از وضعیت سبدکالا که برای مردم قابل احساس و ملموس باشد، اجرا کنیم.

وی، خاطرنشان کرد: نیازهای وزارت بهداشت از نظر نقاط فاقد دسترسی به اینترنت  مرکز داده ها را برطرف می کنیم اما همپوشانی بیمه ها باید رفع و اسناد پزشکی باید الکترونیکی شوند تا مردم راحت شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-04-16 10:54

افزودن دیدگاه جدید