کد مطلب: 

227508

افزایش همکاری‌های ایران با دفتر بحران سازمان ملل برای مدیریت سیلاب‌ها (+فیلم)

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات در دیدار با مدیر بخش فضایی سازمان ملل از توافق برای برگزاری دو کارگاه در ایران خبر داد و گفت: برای مشکلاتی چون مدیریت سیلاب ها و خشکسالی ها و یا حفاظت از جنگل ها در ایران تصمیم گرفتیم راهکارهای مشترکی پیدا کنیم تا تصاویر ماهواره ای در اختیار دانشمندان ما در ایران قرار بگیرد.
افزایش همکاری‌های ایران با سازمان فضایی سازمان ملل برای مدیریت سیلاب‌ها (+فیلم)

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی، در وین و در حاشیه دیدار با خانم «دیپیپو‌» مدیرکل دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل با اشاره به همکاری نزدیک با سازمان فضایی سازمان ملل، گفت: از دفتر بحران سازمان ملل تشکر می کنم برای تهیه تصاویر از مناطق سیلزده و یک همکاری بی نظیر  بین المللی خیلی خوبی صورت گرفت؛ چراکه تصاویر مناطق سیلزده را با کیفیت خوب تهیه و در اختیار ما در ایران قرار دادند.

وی افزود: برای مشکلاتی چون مدیریت سیلاب ها و خشکسالی ها و یا حفاظت از جنگل ها در ایران تصمیم گرفتیم راهکارهای مشترکی پیدا کنیم تا این تصاویر در اختیار دانشمندان ما قرار گیرد.

آذری جهرمی با بیان اینکه زمانی برای برگزاری کارگاه منطقه ای و بین المللی با حضور کشورهای منطقه که درگیر مسایل زیست محیطی هستند، مشخص کردیم، اظهار کرد: این کارگاه با حضور دفتر سازمان ملل در ایران و دستگاه های مختلف از ایران و‌ از کشورهایی که درگیر مسایل زیست محیطی هستند، برگزار می شود. همچنین برای دریافت مشورت از کشورهای دیگر جهت تصویب قانون فضا کارگاهی در ایران برگزار خواهد شد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دفتر فضایی سازمان ملل همواره از دستاوردهای فضایی و‌صلح آمیز ایران حمایت داشته است، تصریح کرد: در مورد برنامه های فضایی سال آینده و ماهواره هایی که در فضا قرار خواهیم داد مروری داشتیم و همکاری های مان را برای توسعه دستاوردهای صلح آمیز فضایی ادامه می دهیم که امیدوارم ضمن بهبود شرایط زیست محیطی، منافع کشورمان و منقطه ای را بهمراه داشته باشد.

گفتنی است آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این دیدار از نمایشگاه اقلام و دستاوردهای ماهواره‌ای بازدید کرد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-04-12 23:03

افزودن دیدگاه جدید