کد مطلب: 

227497
به استناد تازه‌ترین ارزیابی موسسه‌ی DxOMark؛

هواوی پی ۳۰ پرو دارای بهترین دوربین اصلی و سامسونگ اس ۱۰ پلاس دارای بهترین دوربین سلفی است

یکی از معتبرترین بررسی‌های دوربین موبایل در جهان را DxOMark انجام می‌دهد. بر اساس تازه‌ترین ارزیابی این وب‌سایت در بخش دوربین اصلی هواوی پی ۳۰ پرو و در بخش دوربین سلفی سامسونگ اس ۱۰ پلاس بهترین عملکرد را دارد.
هواوی پی ۳۰ پرو دارای بهترین دوربین اصلی و سامسونگ اس ۱۰ پلاس دارای بهترین دوربین سلفی است

به گزارش سیتنا، هواوی پی ۳۰ پرو جدیدترین محصول شرکت هواوی است. این گوشی از یک دوربین سه گانه بهره می‌برد. در این سه دوربین به ترتیب از ترکیب سنسورهای ۴۰ مگاپیکسلی ،۲۰ مگاپیکسلی واید و هشت مگاپیکسلی تله در کنار دوربین تشخیص عمق استفاده شده است.

سنسور اصلی این گوشی نسبت به بیشتر گوشی‌های بازار اندازه بزرگتری دارد. در برابر این حسگر لنز ۲۷ میلی متری با اندازه دایافراگرم ۱.۶ قرار گرفته است. در برابر سنسور دوربین واید که ۲۰ مگاپیکسلی است هم لنز واید ۱۶ میلی متری قرار دارد.

هواوی برای رسیدن به حالت تله اپتیکال از لنز تله‌فوتوی ۱۲۵ میلی‌متری مجهز به پریسکوپ بهره گرفته است. با این روش این گوشی توانای بزرگنمایی هیبریدی ۱۰ برابری و بزرگنمایی دیجیتال ۵۰ برابری را دارد.

گوشی پی ۳۰ پرو در بخش عکاسی ۱۱۹ و در بخش فیلم برداری ۹۷ امتیاز گرفته است و امتیاز مجموع آن هم ۱۱۲ است.

در بخش سلفی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس با امتیاز ۹۶ بهترین دوربین جهان را دارد.

این محصول از دوربین سه‌تایی در پشت خود استفاده می‌کند که یکی وظیفه تله (۱۲مگاپیکسل)، یکی واید (۱۲مگاپیکسل) و دیگری سوپرواید (۱۶مگاپیکسل) را بر عهده دارند. در حالت واید سامسونگ ادعا می‌کند دوربین زاویه ۱۲۳درجه‌ای جلوی خود را پوشش می‌دهد. در این گوشی از فناوری فوکوس دوال پیکسل استفاده شده است.

دربخش جلویی هم اس ۱۰ پلاس از دو دوربین یکی با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی و دیگری با سنسور تشخیص عمق هشت مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

به گزارش سیتنا، سامسونگ گلکسی اس ده پلاس در بخش عکاسی ۱۰۱ و در بخش فیلم هم ۸۸ امتیاز گرفته است در مجموع این گوشی ۹۶ امتیاز به دست آورده است.

بر اساس بررسی‌های dxomark هواوی میت ۲۰ پرو، هواوی پی ۲۰ پرو و سامسونگ گلگسی اس ۱۰ پلاس در بخش دوربین اصلی با امتیازهای ۱۰۹ پس از هواوی پی ۳۰ پرو قرار گرفته‌اند.

در پشت میت ۲۰ پرو سنسور ۴۰ مگاپیکسلی رنگی با لنز ۲۷ میلی‌متری اف ۱.۸، سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید ۱۶ میلی‌متری اف ۲.۲ و سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو ۸۰ میلی‌متری اف ۲.۴ با زوم اپتیکال سه‌برابری قرار دارد.

هواوی ادعا می‌کند با این ترکیب می‌توان از عکس‌هایی با زاویه باز تا عکس‌هایی با زاویه بسته‌تر را ثبت کرد.

در این گوشی با استفاده از لنز اولترا واید، می‌توان از فاصله‌ی ۲.۵ سانتی‌متری از سوژه،‌ عکس‌ ماکرو گرفت.

به گزارش سیتنا، میت ۲۰ پرو دارای سنسوری بزرگتر نسبت به آیفون ایکس اس و نوت ۹ است. این بزرگی سنسور سبب می‌شود گوشی بتواند در فضای کم‌نورتر عکس بهتری بگیرد در حالی که حساسیت دوربین‌های اپل و سامسونگ روی ایزو ۶۴۰۰ کار می‌کند. حداکثر ایزو این گوشی اندکی بیش از ۱۰۰ هزار است. از طرفی با استفاده از قابلیت سوپر اچ دی آر، عکس‌های این گوشی در تراز‌های نوری مختلف عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد.

در بخش سلفی هم پس از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس بترتیب گوگل پیکسل سه و گلکسی نوت ۹ با امتیاز ۹۲ قرار دارند.

برخلاف شرکت‌های دیگر، گوگل همچنان از یک لنز در پشت گوشی پیکسل سه استفاده می‌کند. گوگل می‌گوید این شرکت بیشتر کار‌های شرکت‌های دیگر را با هوش مصنوعی انجام می‌دهد. این محصول از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و قدرت تصویربرداری آن‌ها به دلیل استفاده از تراشه‌ پیکسل ویژوال کور است. یکی از خصوصیت‌های دوربین پیکسل ۳، حالت «دید در شب» (Night Sight) است. با استفاده از این سیستم دوربین گوشی در شرایط کم نور، عکس‌های خوبی را ثبت می‌کند؛ و آنگونه که گوگل ادعا می‌کند بهتر از همه رقبا.

بهترین محصول اپل در بخش سلفی آیفون ایکس اس مکس با امتیاز ۸۲ است که در رده‌بندی جهانی در مکان ششم قرار دارد.

به گزارش سیتنا، در بخش دوربین اصلی در مکان پنجم ،ششم و هفتم بترتیب شیائومی پی ۹، آیفون ایکس اس مکس و اچ تی سی یو ۱۲ پلاس با امتیاز‌های ۱۰۷ ،۱۰۵و ۱۰۳ قرار دارند.

آیفون ایکس اس مکس در بخش پشتی دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارد که اولی واید با اف ۱.۸ و دیگری زاویه بسته تری دارد و اف آن ۲.۴ است. در این گوشی در بخش جلویی، دوربین ۷ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

در بخش دوربین اصلی گوشی‌های گلکسی نوت ۹، شیائومی می‌میکس سه، هواوی پی ۲۰، آیفون ایکس آر ،گوگل پیکسل ۳، سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس، شیائومی می‌۸، گوگل پیکسل ۲، وان پلاس شش تی و آیفون ۱۰ در مکان هشتم تا هفدهم قرار دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-04-12 15:05

افزودن دیدگاه جدید