کد مطلب: 

226847

راه‌اندازی اولین شبکه‌ی تلفن همراه نسل پنجم (5G) جهان در کره جنوبی

کره جنوبی اولین شبکه موبایل 5G جهان را روز جمعه راه‌اندازی خواهد کرد. این پیشرفت چشمگیری برای کره جنوبی یکی از ابرقدرت‌های این فناوری ارتباطی است که در آینده قادر خواهد بود زندگی روزانه میلیاردها نفر را تغییر دهد.
راه‌اندازی اولین شبکه‌ی تلفن همراه نسل پنجم (5G) جهان در کره جنوبی

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتباطات سریع از طریق شبکه موبایل نسل پنجم به مرور علاوه بر تلفن به شبکه‌ای برای هدایت و کنترل بسیاری از وسایل خانگی، خودروهای برقی و حتی شبکه انتقال برق بدل خواهد شد.

هر چند کره جنوبی در مسابقه برای راه‌اندازی این شبکه برای مصرف‌کنندگان پیروز شده ولی این فقط یکی از عرصه‌های نبرد گسترده‌تری است که در آن آمریکا و چین رویاروی یکدیگر قرار گرفته و شرکت‌های بزرگ ارتباطاتی از جمله شرکت چینی هوآوی را درگیر کرده است.

کره جنوبی از مدت‌ها پیش به یکی از قطب‌های مهم فناوری‌های ارتباطی جدید بدل شده و تکمیل و راه‌اندازی شبکه 5G یکی از اولویت‌های اصلی آن برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی ضعیف آن کشور بوده است.

با این فناوری جدید سرعت ارتباطات موبایل ۲۰ برابر سیستم فعلی (4G) خواهد شد و با آن می‌توان یک فیلم سینمایی را در کمتر از یک ثانیه دانلود کرد.

همان‌طور که سیستم 3G زمینه دسترسی تلفن‌های موبایل به شبکه اینترنت را فراهم کرد و سیستم 4G نیز راه را برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای مختلف از جمله اوبر باز کرد، سیستم 5G با اتکا به سرعت بالای خود دنیای جدیدی از ارتباطات را امکان‌پذیر خواهد کرد.

این سیستم در تولید و کاربرد وسایل جدید، از خودروهای خودران گرفته تا روبات‌های صنعتی، پهپاد و هدایت و کنترل وسایل خانگی نقش حیاتی دارد و به همین خاطر در زیر ساخت‌های آینده عنصر مهمی است.

کارشناسان صنعت موبایل پیش‌بینی می‌کنند که این سیستم تا سال ۲۰۳۴ برای اقتصاد جهانی ۵۶۵ میلیارد دلار سود در برخواهد داشت.

هر سه شرکت خدمات موبایل در کره جنوبی از روز جمعه ارائه خدمات خود روی شبکه 5G را آغاز می‌کنند.

همان روز شرکت سامسونگ مدل گالاکسی اس ۱۰- جی ۵ را که اولین موبایل مجهز به این فناوری جدید است به بازار عرضه می‌کند و ال جی، شرکت رقیب آن نیز دو هفته بعد مدل جدید خود «وی ۵۰ اس» را وارد بازار خواهد کرد.

تخمین زده می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی بیش از سه میلیون نفر از مردم کره جنوبی به موبایل‌های جی ۵ روی بیاورند.

توسعه و همگانی شدن این سیستم در عین حال آمریکا و چین را در برابر یکدیگر قرار داده است.

دولت آمریکا متحدان خود و اقتصادهای بزرگ جهان را تحت فشار قرار داده که از محصولات و خدمات شرکت چینی هوآوی استفاده نکنند. واشینگتن می‌گوید همکاری با این شرکت خطرات امنیتی خواهد داشت چون دولت چین می‌تواند به شبکه 5G محصولات و خدمات هوآوی رخنه کند.

ولی واقعیت این است که شرکت‌های چینی در عرصه سیستم 5G پیشرو هستند و این فناوری را به سلطه خود در آورده‌اند.

به عنوان نمونه شرکت هوآوی تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ اختراع مربوط به این سیستم را به نام خود ثبت کرده است.

طبق آمارهای یک شرکت تحلیلگر داده‌های فنی و تجاری، شرکت‌ها و موسسات پژوهشی چینی تاکنون سه هزار و ۴۰۰ اختراع در این زمینه ثبت کرده‌اند که بیش از یک سوم از کل موارد مشابه در سطح جهان است.

کره جنوبی با حدود دو هزار و ۵۱ اختراع ثبت شده در مقام دوم قرار دارد.

شرکت‌ها و موسسات پژوهشی آمریکا تاکنون هزار و ۳۸۶ اختراع ثبت کرده‌اند که در مجموع ۲۹ مورد از اختراعات ثبت شده توسط شرکت فنلاندی نوکیا کمتر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-04-04 17:33

افزودن دیدگاه جدید