کد مطلب: 

226807
تلاش برای تسریع روند امدادرسانی در پلدختر با حضور وزیر ارتباطات؛

هلال احمر، اعلام کرد: نظم و امنیت در پلدختر برای ارائه خدمات امدادی ضروری است

جمعیت هلال احمر در اطلاعیه ای از مردم، معتمدین محلی و نیروهای نظامی و انتظامی خواست تا با ایجاد نظم و آرامش در شهر پلدختر، به تسریع در روند امدادرسانی مطلوب کمک کنند.
هلال احمر، اعلام کرد: نظم و امنیت در پلدختر برای ارائه خدمات امدادی ضروری است

به گزارش سیتنا به نقل از جمعیت هلال احمر، در این اطلاعیه آمده است: امدادرسانی به اغلب شهرهای درگیر سیل در استان لرستان از صبح سه شنبه 13فروردین با شش بالگرد و تمامی امکانات، تجهیزات و نیروهای امدادی آغاز شد و خوشبختانه در اغلب شهرها با سرعت و گستردگی به نتیجه مطلوب رسید. در این میان امدادرسانی در شهر پلدختر به دلیل برخی تنش ها و رفتارهای هیجانی و عدم نظم و آرامش لازم برای انجام فعالیت امدادگران، متاسفانه به رغم دهها سورتی پرواز روند مطلوبی را طی نکرده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: همانگونه که همه می دانیم و در پروتکل های امدادی به آن تاکید و در زلزله کرمانشاه نیز در روزهای اولیه تجربه شد، لازمه امدادرسانی سریع و مطلوب برقراری نظم و امنیت کافی برای کار امدادگران و نیروهای امدادی است که متاسفانه در روز نخست بحران در شهر پلدختر برقرار نبود.

جمعیت هلال احمر از تمامی مردم خونگرم شهر پلدختر، معتمدین محلی و به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی درخواست دارد تا برای رسیدن به نتیجه مطلوب برای مردم آسیب دیده این شهر در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند. اقلام زیستی و امدادی به حد کافی در منطقه وجود دارد و بدون تردید پس از برقراری نظم و آرامش در منطقه امکان توزیع مطلوب آن وجود خواهد داشت.

به گزارش سیتنا، سیل در روزهای گذشته در سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرد و برخی سدها همچون هاله و کزنار در آستانه سرریز بودند و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد تا منازل خود را ترک کنند.

برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شد و پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخت و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر راه دسترسی تخریب شد که از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم شهرستان پلدختر آغاز شد.

حبیب الله موسوی بخشدار معمولان پلدختر روز گذشته گفت: امدادرسانی به سیل زدگان منطقه در حال انجام است اما این شیوه امداد رسانی رضایت بخش نیست و به صورت هدفمند و با مدیریت صورت نمی گیرد.

قرار است امروز محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به نمایندگی از دولت به لرستان سفر کند تا برای تسریع روند امدادرسانی در پلدختر در خدمت مردم لرستان باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-04-03 10:05

افزودن دیدگاه جدید