کد مطلب: 

226533

گوگل به دلیل انحصاری کردن تبلیغات آنلاین جریمه شد

گوگل به‌خاطر نقض قوانین رقابت در حوزه تبلیغات اینترنت، یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون یورو جریمه شد. کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید این شرکت با انحصاری کردن تبلیغات آنلاین، حق وبسایت‌های ثالث در فعالیت آزاد را سلب کرده است.
گوگل به دلیل انحصاری کردن تبلیغات آنلاین جریمه شد

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که کمپانی آمریکایی گوگل با ایجاد محدودیت برای قرارداد تبلیغاتی در وبسایت‌های ثالت، مانع گردش منصفانه آگهی و بازاریابی شده و به خاطر نقض مقررات اروپا باید جریمه بپردازد.

گوگل حالا به خاطر نقض مقررات رقابت آزاد، باید یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون یورو جریمه بپردازد. تصمیم مربوطه را نهاد ناظر بر رقابت کمیسیون اروپا گرفته است.

این جریمه به طور مشخص متوجه بخش AdSense for Search در گوگل می‌شود که به گفته سایر ارائه‌دهندگان، گردش آزاد آگهی‌ها را محدود یا منع می‌کند. گوگل در حال حاضر از این اقدام غیرقانونی دست کشیده ولی ناگزیر است جریمه کمیسیون اروپا را بپردازد.

این سومین مرتبه است که اروپا این غول آمریکایی را جریمه می‌کند.

در ماه ژوئیه ۲۰۱۷، کمیسیون اتحادیه اروپا گوگل را به دلیل نقض قوانین رقابتی این اتحادیه، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو جریمه کرد. این جریمه به خاطر انحصارطلبی تجاری گوگل در سیستم عامل اندروید اعلام شد. گوگل رقبا را مجبور می‌کرد برای استفاده از خدمات اندروید، بسته کامل خدمات این شرکت را بخرند.

اروپا در تابستان ۲۰۱۷ نیز گوگل را به دلیل تبعیض قائل شدن در رده‌بندی فروشنده‌ها در ماشین جستجو، به دو میلیارد و ۴۲ میلیون یورو خسارت محکوم کرده بود.

گوگل به طور کلی متهم است که در هر جست‌وجو برای خرید اینترنتی یا انتخاب کالا، ابتدا نام شرکت‌هایی را در بالاترین رده قرار می‌دهد که یا وابسته به خودش هستند یا پول تبلیغ به گوگل داده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-23 00:03

افزودن دیدگاه جدید