کد مطلب: 

226433

گسترش همکاری‌ پارک فناوری آذربایجان شرقی با تکنوپارک‌های ترکیه

تیمی متشکل از هیات رئیسه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و شرکت‌های مستقر در این پارک، در راستای توسعه همکاری‌های متقابل علمی و فناوری با کشورهای منطقه و ایجاد زمینه دستیابی شرکت‌های مستقر در پارک به بازارهای بین‌المللی از تکنو پارک، دانشگاه فنی و نمایشگاه صنایع استانبول بازدید کردند.
گسترش همکاری‌ پارک فناوری آذربایجان شرقی با تکنوپارک‌های ترکیه

به گزارش سیتنا، در حاشیه این بازدید جلسه‌ای با هیئت رئیسه تکنو پارک استانبول برگزار شد و طرفین در زمینه استفاده از ظرفیت‌های متقابل و تبادل اطلاعات در زمینه فناوری‌های مبتنی بر دانش و راه‌های افزایش ارتباط با یکدیگر با هدف استفاده از مهارت‌ها و تجارب طرفین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن معرفی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های علمی و فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد و نمایندگان شرکت‌های مستقر در پارک نیز محصولات و خدمات خود را ارائه کردند.

وی پیشنهادهای پارک را برای همکاری با تکنو پارک استانبول بیان کرد که این امر مورد استقبال مسئولان تکنوپارک استانبول قرار گرفت و توافقاتی در زمینه استقرار شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در تکنوپارک و بالعکس و همچنین همکاری‌های علمی و تجاری در زمینه فناوری‌های جدید و ایجاد و توسعه فضاهای کار آفرینی و نوآوری با مشارکت شرکت‌های فناور دو طرف به عمل آمد.

در ادامه هیئت اعزامی از بخش‌های مختلف تکنو پارک استانبول و برنامه‌های توسعه‌ای این پارک بازدید و با فناوران و صاحبان شرکت‌های پیشروی مستقر در تکنو پارک استانبول گفت‌وگو و مذاکره کردند.

تکنو پارک استانبول به عنوان هاب نوآوری ترکیه در مجاورت فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن saw استانبول به وسعت ۲۵۰ هکتار تاسیس شده و دارای ۶۲ هزار مترمربع فضای دفتری برای استقرار ۱۰۰ شرکت و ۵۰ استارت آپ است.

این پارک توسط وزارت صنایع دفاع و اتاق بازرگانی استانبول برای کمک به توسعه تکنولوژی در ترکیه در سال ۱۹۸۷ تاسیس شده و پس از تکمیل مراحل ساخت، قابلیت ارائه خدمات برای بیش از هزار شرکت و ۳۰ هزار واحد تحقیق و توسعه را خواهد داشت. مرکز رشد جدید این پارک یکی از بزرگترین مراکز رشد اروپا، خاورمیانه و آفریقا محسوب می‌شود و امکان حمایت از ۳۰۰ شرکت استارتاپی را دارد. دسترسی آسان به خدمات بانک‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کترینگ و آژانس‌های مسافرتی و امکانات ورزشی از مزایای دیگر این پارک است.

هیئت اعزامی از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این سفر همچنین از دانشگاه فنی استانبول و پارک فناوری این دانشگاه (Ari techno park) ، بازدید کردند و با مسئولان و کارشناسان این پارک به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

پارک فناوری آری در منطقه‌ای به وسعت از ۱ میلیون و ۶۵۵ هزار مترمربع با ۱۰ ساختمان تاسیس شده است که بیش از ۲۵۰۰ پروژه تحقیق و توسعه موفقیت آمیز و ۴۰ میلیون دلار صادرات برای ترکیه داشته است. هم اکنون در این پارک، ۲۷۶ شرکت تحقیق و توسعه فعال هستند.

بازدید از نمایشگاه صنایع استانبول (WIN EURASIA Metalworking) از دیگر برنامه‌های این سفر بود. این نمایشگاه یک نمایشگاه بین‌المللی پیشرو در حوزه صنایع تولیدی محسوب می‌شود که از ۶ نمایشگاه مختلف شامل نمایشگاه "فلزکاری"، "عملیات سطحی"، "جوش"، "سیستم‌های یکپارچه‌سازی حرکت و انتقال" "الکترونیک" و "حمل و نقل و ذخیره سازی مواد" تشکیل شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-18 23:44

افزودن دیدگاه جدید