کد مطلب: 

226416
مشاور وزیر ارتباطات در امور بانوان در گفت‌وگوی ویدئویی با سیتنا:

سهم بانوان در میزان "تولید ناخالص داخلی" با اقتصاد دیجیتال افزایش می‌یابد/ از زنان توانمند روستایی برای رسیدن به خودباوری حمایت می‌کنیم/ تولیدات بانوان روستایی را برای رقابت در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کنیم

مشاور وزیر ارتباطات در امور بانوان، گفت: زنان، در این روزها که اهمیت ویژه ای پیدا کرده‌اند، می توانند سهم بیشتری نسبت به گذشته در تولید ناخالص داخلی (GDP) داشته باشند. آنچه که متاسفانه در آمارها به آن رسیدیم علی‌رغم اشتغال بالایی که خانم ها در برخی از روستاهای کشورمان داشته اند، سهم آن ها در GDP پایین بوده است.
با اقتصاد دیجیتال، سهم بانوان در میزان "تولید ناخالص داخلی" افزایش می‌یابد/ از زنان توانمند روستایی برای رسیدن به خودباوری حمایت می‌کنیم/ تولیدات بانوان روستایی را برای رقابت در بازارهای بین‌المللی وارد می‌کنیم

"حانیه سامعی" که در دفتر مرکزی سیتنا حضور یافته بود، طی گفت‌وگوی ویدئویی با سیتنا، خاطرنشان کرد: ما در دفتر امور بانوان و خانواده‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر بحث توانمندسازی زنان متمرکز شده ایم. این موضوع، ماموریت جدیدی است که علاوه بر وزارت ارتباطات، سایر نهادها هم در این دوره بر روی آن تمرکز دارند.

وی ادامه داد: موضوع مهم این است که در عصر جدید، اقتصاد دیجیتال اهمیتی دوچندان و بیش از پیش پیدا کرده است، نکته‌ای که نباید از غافل شویم مسیری است که جهان به آن سمت در حال پیش‌روی است. چه بخواهیم، چه نخواهیم، حتی با وجود آنکه اقتصاد ما بر پایه‌ی نفت پایه‌ریزی شده است، از این به بعد نباید از ظرفیت های فضای دیجیتال غافل شویم.

سامعی افزود: آنچه که امروز بسیار می‌شنویم و در قالب دیجیتال مارکتینگ و مواردی که اهمیت IT  و ICT را پررنگ تر می‌کند، این است که واسطه ها کم می‌شود. آنچه که ما بر آن تاکید داریم این است که بتوانیم ظرفیت های موجود را در راستای تولید ملی بر بستر ICT بنشانیم و کمک کنیم تا این واسطه ها کمتر شده و از بین بروند و افراد بتوانند از پتانسیل هایی که دارند در راستای تولید محصولات بومی استفاده کنند و حتی محصولاتشان را بدون واسطه در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند.

وی ادامه داد: در راستای همین ماموریت ما از تمام نهادها و ارگان های دیگر کمک می گیریم و آنچه که در وزارت ارتباطات اتفاق می افتد این است که سراغ روستاها و جوامع محلی می رویم و از زنانی استفاده می کنیم که توانایی هایی دارند که حتی خودشان هم این توانایی ها را نمی شناسند. اول کمک می کنیم که این زنان به خودباوری برسند و توانایی های خودشان را بشناسند و بتوانند بر بستر ICT به عنوان تولیدکننده وارد بازار شوند و حتی رقابت کنند.

سامعی افزود: اتفاقی که این روزها با کمک سازمان فناوری اطلاعات می افتد این است که روستاهای شهرستان فیروزکوه توانسته اند استارت اپ های زیادی را با خود همراه کنند. خانم های این روستاها توانسته اند با کمک ICT، محصولات تولید دست‌شان را معرفی کنند و به زودی می توانیم این محصولات را به عنوان تولیدات ایرانی در دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: زنان، در این روزها که اهمیت ویژه ای پیدا کرده‌اند، می توانند سهم بیشتری نسبت به گذشته در تولید ناخالص داخلی داشته باشند. آنچه که متاسفانه در آمارها به آن رسیدیم علی‌رغم اشتغال بالایی که خانم ها در برخی از روستاهای کشورمان داشته اند، سهم آن ها در GDP پایین بوده است.

سامعی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک همه دوستان و نهادها این شکاف را پر کنیم و کمک کنیم تا زنان ما هم بتوانند پا به پای مردان در حوزه‌ی رقابتی بازار وارد شوند و موانع را از سر راهشان برداریم و کمک کنیم در عصر انقلاب دیجیتال و اقتصاد دیجیتال با کشورهای دیگر وارد رقابت شویم و از این کارناوال جا نمانیم.

گفت‌وگو: زهرا طاهری - فیلمبردار: حسین شهلائی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2019-03-18 14:57

افزودن دیدگاه جدید