کد مطلب: 

226328

بررسی قانون به کارگیری اجباری فیلترینگ هوشمند در پارلمان اروپا

پارلمان اروپا لایحه‌ای را به بحث می‌گذارد که چنانچه تصویب شود، شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام و همچنین سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا را موظف می‌کند، با کمک فیلترینگ هوشمند محتوای تولید شده را از نظر رعایت قانون کپی‌رایت (حق تکثیر) بررسی کنند.
بررسی قانون به کارگیری اجباری فیلترینگ هوشمند در پارلمان اروپا

به گزارش سیتنا، پارلمان اروپا اواخر ماه مارس سال جاری لایحه‌ای را به بحث می‌گذارد که چنانچه تصویب شود، شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام و همچنین سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا را که با مشارکت کاربران محتوای آن‌ها تولید می‌شود موظف می‌کند، با کمک فیلترینگ هوشمند محتوای تولید شده را از نظر رعایت قانون کپی‌رایت (حق تکثیر) بررسی کنند و به این ترتیب تضمین دهند که قانون کپی‌رایت هنگام تولید محتوای شهروندی نقض نمی‌شود. پیش از این یوتیوب راه را برای سنجش محتوا و اطمینان یافتن از آنکه قانون کپی‌رایت نقض نشده هموار کرده بود.

بسیاری از ناشران و انجمن‌های صنفی هنرمندان در اتحادیه اروپا از تصویب این لایحه حمایت کرده‌اند. اما بسیاری از شهروندان هم نگران‌اند که با تصویب این لایحه جریان آزاد بحث و گفت‌وگو در رسانه‌های اجتماعی مختل شود.

چنانچه اتحادیه اروپا استفاده از فیلترینگ هوشمند را اجباری کند، در شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک‌گذاری هر عکس و تصویر و فیلمی میسر نیست.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا برای انتشار سکانس‌هایی از یک فیلم یا نقل فرازهایی از یک متن در جهت نقد و بررسی یا از روی طنز و مطایبه منعی وجود ندارد. اما آلگوریتم‌هایی که شبکه‌های اجتماعی برای شناسایی متن‌ها و تصاویر به کار می‌‌گیرند، معمولاً قابلیت تشخیص ندارند.

منتقدان می‌گویند به همین دلیل نصب نرم‌افزارها برای جلوگیری از نقض کپی‌رایت به معنای نقض آزادی بیان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-15 19:51

افزودن دیدگاه جدید