کد مطلب: 

226281

مرکل: درباره‌ی همکاری با هواوی برای توسعه‌ی 5G با شرکایمان صحبت می‌کنیم

سفیر آمریکا در برلین آلمان را تهدید کرده بود در صورت همکاری با شرکت چینی هواوی در توسعه نسل پنجم شبکه‌های سیار، با این کشور قطع تبادل اطلاعاتی خواهد شد. مرکل گفت دولت آلمان با شرکای خود درباره این موضوع صحبت خواهد کرد.
مرکل: درباره‌ی همکاری با هواوی برای توسعه‌ی 5G با شرکایمان صحبت می‌کنیم

به گزارش سیتنا به نقل از دویجه وله، آنگلا مرکل در حاشیه دیدار خود با شارل میشل، نخست وزیر بلژیک، در برلین گفت که برای دولت آلمان مساله امنیت در زیرساخت نسل پنجم تلفن‌های همراه 5G اهمیت اساسی دارد.

صدراعظم آلمان تاکید کرد که طبیعی است دولت آلمان ابتدا موازین خود را تعریف و سپس با شرکای خود در این باره مشورت خواهد کرد.

اظهارات مرکل واکنشی است به گزارشی که در روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" منتشر شده است که طبق آن ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین، در نامه‌ای به پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، اطلاع داده است که در صورت همکاری آلمان با شرکت هواوی و دیگر شرکت‌های چینی آمریکا ناگزیر است "تبادلات اطلاعاتی" با آلمان را دیگر به صورت پیشین انجام ندهد.

عدم نگرانی امنیتی آلمان در همکاری با شرکت چینی هواوی

برخی از کشورهای غربی در توسعه نسل جدید اینترنت تلفن‌های همراه، همکاری با شرکت چینی هواوی را قطع کرده‌اند. اما پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، گفته‌ است که این کشور نگران مشکلات امنیتی هواوی نیست.

هنوز درباره همکاری آلمان با کنسرن هواوی تصمیم‌گیری نشده است اما سفیر آمریکا صریحا درباره احتمال این همکاری با نوشتن نامه به آلمان هشدار داده است. در این ارتباط "اشپیگل" و برخی دیگر از رسانه‌های آلمانی نامه ریچارد گرنل را "تهدید‌آمیز" توصیف کرده‌اند.

سیاستمداران آلمانی هم  درباره این هشدار واکنش نشان دادند. میشاییل گروسه-برومر، رئیس فراکسیون "حزب دمکرات مسیحی آلمان" در پارلمان، درباره هشدار سفیر آمریکا و محدود کردن تبادلات اطلاعاتی این کشور با آلمان گفت که دولت آلمان نیازی به یادآوری سفیر آمریکا درباره امنیت زیرساخت‌هایش ندارد و او اطمینان دارد که دولت این کشور مسئله امنیتی را خود می‌تواند حل کند.

روسه-برومر خاطرنشان کرد که تلاش می‌شود درباره مشارکت هواوی راه حلی پیدا شود. رئیس فراکسیون حزب دمکرات مسیحی آلمان همچنین تاکید که اگر درباره مشارکت شرکت چینی در ارتباط با مناسبات آمریکا و آلمان مشکلی بوجود آید در تحلیل نهایی آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان‌، با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، درباره این موضوع مستقیما صحبت خواهد کرد.

شرکت چینی هواوی هم از نامه سفیر آمریکا در برلین به شدت انتقاد کرده است. وینسنت پانگ، رئیس بخش اروپای غربی شرکت هواوی، به "روزنامه هندلزبلات" آلمان گفت که او در واکنش به نامه گرنل  فقط سرش را می‌تواند تکان دهد.

پانگ افزود: «به نظر من یک کشور نباید از قدرت سیاسی خود برای آسیب رساندن به یک شرکت تجاری استفاده کند. آمریکا با این عمل خود زیاده‌روی کرده است.»

هشدار سازمان‌های امنیتی آمریکا نسبت به تلفن‌های همراه چینی

هواوی که دفتر مرکزی‌اش در جنوب چین است، از تولیدکنندگان مهم تلفن‌های هوشمند در جهان به شمار می‌آید. سازمان‌های امنیتی آمریکا مخالف نفوذ این شرکت در بازار ایالات متحده و شرکای غربی آن هستند. با این حال، در چندین کشور، هواوی به تازگی متهم شده بود که بیش از حد به مقامات در پکن نزدیک است. به نظر می‌رسد که آمریکا متحدانش را متقاعد ساخته که از تکنولوژی هواوی به دلیل نگرانی در مورد امنیت سایبری استفاده نکنند.

شرکت‌های مخابراتی در چندین کشور از جمله بریتانیا، نیوزیلند و استرالیا از بکارگیری فناوری هواوی صرف نظر کرده‌اند.

تله‌کوم آلمان هم به عنوان بزرگترین عرضه کننده اینترنت و تلفن‌های همراه گفته است که استفاده از فناوری هواوی را با توجه به بحث نگرانی‌های امنیتی بررسی خواهد کرد. تله‌کوم همچنین گفته است که بحث‌هایی را که پیرامون این قضیه به صورت جهان‌گستر در جریان است بسیار جدی می‌گیرد. این شرکت در عرضه خدمات خود با شرکت‌هایی چون اریکسون، نوکیا، سیسکو و هواوی همکاری می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-13 23:53

افزودن دیدگاه جدید