کد مطلب: 

226250
وزیر ارتباطات در شورای معاونین وزارت ارتباطات و مدیران کل استانی:

نباید بگذاریم حوزه ارتباطات مردم محدودتر شود/ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد خانم‌ها ظرفیت بیشتری برای کار کردن دارند/ در استان‌ها باید کارگروه‌های نظارت بر کیفیت ارتباطات تشکیل شود/ مسئولیت همه ما روشن نگاه داشتن چراغ امید است

وزیر ارتباطات در آخرین جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور مدیران کل استانی، معاونان و مدیران کل ستادی برگزار شد با اشاره به تحریم ها و دشواری های پیش رو، تاکید کرد: نباید بگذاریم حوزه ارتباطات مردم محدودتر شود و شما هم ثابت کرده اید که می توانید.
نباید بگذاریم حوزه ارتباطات مردم محدودتر شود/ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد خانم‌ها ظرفیت بیشتری برای کار کردن دارند/ در استان‌ها باید کارگروه‌های نظارت بر کیفیت ارتباطات تشکیل شود/ مسئولیت همه ما روشن نگاه داشتن چراغ امید است

به گزارش سیتنا، آخرین جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور مدیران کل استانی، معاونان و مدیران کل ستادی به ریاست آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این جلسه محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به چالش های پیش رو ناشی از تحریم ها در سال آینده، گفت: فکر نمی کنم در سال آینده برای توسعه پهن باند دستمان بسته باشد. هرچند در سه استان سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان که از نظر توسعه ارتباطات کمتر توسعه یافته اند باید به صورت ویژه تمرکز کنیم. هرچند که با برقرار شدن رومینگ پروژه ارتباطات کوه نور و اپراتورها شرایط آنها بهتر شده است.

وی، با بیان اینکه مطالبه مردم از ما پوشش ارتباطات است، افزود: برنامه توسعه روستایی با فیبرنوری در سال آینده مشخص و ابلاغ شده است و باید بر روی استان هایی که دارای مشکل هستند تمرکز کنیم. بنابراین در استان ها باید کارگروه های نظارت بر کیفیت ارتباطات تشکیل شود.

وزیر ارتباطات، همچنین ضمن خیرمقدم به بانوانی که به جمع مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری اضافه شده اند، اظهار کرد: یکی دو مدیر زن نیز به این مجموعه اضافه شود چراکه ارزیابی ها نشان می دهد که خانم ها ظرفیت بیشتری برای کار کردن دارند.

وی، با ابراز رضایت از مجموعه فعالیت ها و عملکرد ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 97، افزود: وضعیت ارتباطات امسال نسبت به پارسال بهتر بود بطوریکه امسال در یک اقدام همگانی که حاصل زحمت همه بود، پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در همه شهرهای کشور کامل شد و پوشش ارتباطات روستایی نیز از 32 به 66 درصد ارتقا یافت.

آذری جهرمی، با بیان اینکه تعداد مشترکان پهن باند به 67 میلیون نفر رسیده است، گفت: همچنین تعداد اپلیکیشن ها از پارسال تاکنون از 130هزار به 260 هزار رسیده است و در نهایت رشد ترافیک مصرفی داخلی درحالی با رشد 300 درصدی مواجه شد که ترافیک بین الملل 55 درصد رشد داشت.

وزیر ارتباطات، با بیان اینکه همه این اقدامات با وجود محدودیت های مالی رخ داده است، خاطرنشان کرد: امسال کمترین پول را برای تکمیل پوشش های ارتباطی هزینه کردیم چراکه اقتصاد اشتراکی را برای مقابله با تحریم ها ارایه کردیم و از آن جواب گرفتیم و با ابتکار و خلاقیت، طراز را نگه می داریم.

وی، افزود: امیدوارم در سال پیش رو همه امید برای مردم و ناامیدی برای دشمن باشد و جدا از اقدمات سیاسی، مسوولیت همه ما در کنار وظایفی که برعهده داریم این است که چراغ امید را روشن نگه داریم.

وی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری چراغ جوانگرایی را در کشور روشن کرده و ناخواسته نگاه جوانگرایی به وزارت ارتباطات است، افزود: به نظر می رسد مسوولیت مان سنگین تر شده است اما با همه محدودیت ها می توانیم بهتر کارکنیم.

آذری جهرمی، تصریح کرد: در سال آینده با افزایش نرخ قبوض آب و برق مواجه هستیم اما با مدیریت هزینه ها، سال آینده افزایش تعرفه های ارتباطی نداریم درحالیکه 70 درصد هزینه اپراتورها ارزی و 100درصد درآمد آنها ریالی است.

وزیر ارتباطات، تصریح کرد: نباید بگذاریم حوزه ارتباطات مردم محدودتر شود و شما هم ثابت کردید که می توانید.

در پایان از جواد غلامپور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهکیلویه و بویراحمد، عسگری زاده مدیرکل پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان، فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد و توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-13 09:56

افزودن دیدگاه جدید