کد مطلب: 

226126

دکتر ناظمی: آینده‌ی سایبری در گرو قدرت پردازش و جمع‌آوری داده است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حوزه‌ی امنیت سایبری، گفت: عدم قطعیت کلیدی است که در آینده‌ی امنیت سایبری با آن مواجه هستیم و رقابت سایبری بر سر قدرت پردازش و جمع‌آوری اطلاعات است.
دکتر ناظمی: آینده‌ی سایبری در گرو قدرت پردازش و جمع‌آوری داده است

به گزارش سیتنا، امیر ناظمی در سومین کنفرانس دستاوردهای نوین امنیت سایبری با تأکید بر نیروی انسانی داخلی، گفت: جوانان کشور برای حفظ سرورها از نفوذ، امنیت سایبری و رخنه‌ی امنیتی، با آگاهی بخشی در این حوزه تلاش می‌کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پیش‌بینی آینده‌ی امنیت سایبری را از دغدغه‌های مهم این حوزه برشمرد و افزود: عدم قطعیت این موضوع را پیچیده‌تر می‌کند و اینکه کسی نمی‌داند تکنولوژی به کدام سمت حرکت می‌کند؛ به سمت سرورها یا دیوایس ها و یا به سمت کاربران نهایی و یا اینکه به سمت سیستم‌های اپن سورس حرکت می‌کنیم  یا سیستم‌های بسته.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار سناریو را در خصوص آینده‌ی امنیت سایبری مطرح کرد و ادامه داد: اولین سناریو دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی و قدرت پردازش داده است. سناریوی بعدی به اشتراک‌گذاری داده‌ها و ثروت آفرینی در این حوزه است و رقابت اصلی در عرصه ارتباطات و تغییر داده است.

امیر ناظمی، رقابت بر سر دیوایس ها و نفوذ بر آن‌ها را سناریوی بعدی عنوان کرد و افزود: آخرین سناریوی که برای آینده امنیت سایبری متصور شده‌اند open dataها هستند و تلاش نفوذگران برای اینکه بتوانند اپلیکیشن ها را به تصرف خود درآورند و اینکه ما در جهان با این چهار سناریو روبه‌رو هستیم و کسی نمی‌داند کدام‌یک از آن‌ها اجرایی می‌شود، قابل توجه است.

گفتنی است؛ سومین کنفرانس دستاوردهای نفوذ و امنیت سایبری در ایران به میزبانی هکر‌های ایرانی از سراسر دنیا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-10 00:30

افزودن دیدگاه جدید