کد مطلب: 

226110
عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

تصمیم وزیر صنعت برای تعیین قیمت خودروها با حاشیه‌ی 5 درصدی با بازار، غیرکارشناسی بود/ خودروسازهای داخلی با ضعف اطلاع رسانی و عدم شفافیت، جیب مردم را خالی کردند/ با عدم نظارت صحیح بر خودروسازهای داخلی، فاجعه ای بزرگ رخ می‌دهد

عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، گفت: تعیین قیمت خودرو توسط وزیر صنعت تا 5 درصد کمتر از حاشیه‌ی بازار، قطعا اقدامی غیرکارشناسی بود و نباید این بحث مطرح می شد؛ چراکه بازار آزاد معنایی ندارد، چه کسی برای بازار آزاد تعیین تکلیف می‌کند؟ جز اینکه عده‌ای دلال جمع می‌شوند و شبکه‌ای ایجاد می‌کنند که قیمت‌های خودرو را افزایش می دهند.
تصمیم وزیر صنعت برای تعیین قیمت خودروها با حاشیه‌ی 5 درصدی با بازار، غیرکارشناسی بود/ خودروسازهای داخلی با ضعف اطلاع رسانی و عدم شفافیت، جیب مردم را خالی کردند/ اگر به خودروسازهای داخلی نظارت نشود، فاجعه ای بزرگ رخ می‌دهد

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سیتنا پیرامون تعیین قیمت خودرو توسط وزارت صنعت، 5 درصد کمتر از حاشیه‌ی بازار، گفت: این اقدام وزیر صنعت قطعا اقدامی غیرکارشناسی بود و نباید این بحث مطرح می شد؛ چراکه بازار آزاد معنایی ندارد، چه کسی برای بازار آزاد تعیین تکلیف می‌کند؟ جز اینکه عده‌ای دلال جمع می‌شوند و شبکه‌ای ایجاد می‌کنند که قیمت‌های خودرو را افزایش می دهند.

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، اظهار کرد: وزیر صنعت از اول نباید این حرف را می‌زد و در کمیسیون اصل 90 هم این تذکر را به ایشان دادم.

عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، پیرامون ضعف اطلاع رسانی خودروسازان داخلی، گفت: خودروسازان در بحث اطلاع رسانی شفاف نیستند و این عدم شفافیت باعث شد تا جیب مردم را خالی و غارت کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، پیرامون عدم تحویل به موقع خودروهای پیش فروش شده‌ی داخلی هم خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی در خودروسازی کشور وجود دارد، خودروهای زیادی را نگه داشته و احتکار کرده بودند که با فشارهایی که به این خودروسازان داخلی آوردیم، 400 هزار خودرویی که قبل از بالا رفتن قیمت دلار ثبت نام شده بود و این خودروسازان انکار می‌کردند، قرار بر این شد که طبق قیمت قبل به صاحبان‌شان تحویل داده شوند.

خجسته ادامه داد: ایران خودرو به بنده اعلام کرد 30 هزار خودرو را تحویل داده‌ایم و مابقی هم دستور داده شده تا سریعا تحویل داده شوند.

وی در پایان افزود: متاسفانه بحث خودروسازهای داخلی به بحثی تبدیل شده است که با اعصاب و روان مردم بازی می کنند و مجموعه‌ای است که اگر نظارت نشود، فاجعه ای بزرگ رخ می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-09 12:56

افزودن دیدگاه جدید