کد مطلب: 

226051

ارسال شکایت هواوی علیه دولت آمریکا به یک دادگاه ایالتی در تگزاس

سازمان‌های دولتی در آمریکا بر پایه قانونی تازه‌تنظیم‌شده، از استفاده از محصولات و خدمات شرکت چینی هواوی منع شده‌اند. هواوی علیه این ممنوعیت به دادگاه شکایت کرده است و می‌گوید این ممنوعیت غیرقانونی است.
ارسال شکایت هواوی علیه دولت آمریکا به یک دادگاه ایالتی در تگزاس

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، گواو پینگ، مدیرعامل هواوی در نشست این شرکت در شهر شنژن چین، از ارسال شکایت به دادگاه ایالتی در تگزاس خبر داده است. پینگ گفته است که این شرکت با شکایت خود قصد مقابله با ممنوعیت وضع شده از سوی آمریکا برای خرید و به کارگیری تکنولوژی های ساخت هواوی را دارد.

مدیر عامل هواوی معتقد است که قانونی که دولت ترامپ سال گذشته به دلیل نگرانی‌های امینتی امضا کرده است، "نه تنها قانونی نیست بلکه مانع از آن می‌شود که هواوی بتواند منصفانه در رقابت با دیگر شرکت‌ها شرکت کند."

پینگ در ادامه گفته است، کنگره آمریکا تا کنون مدارکی که چنین محدودیت‌هایی را توجیه کند، ارائه نداده است. سانگ لیواینگ، یکی از وکلای این شرکت هم معتقد است این قانون بر پایه "شمار زیادی اظهارات اشتباه، ثابت و راستی‌آزمایی نشده استوار است."

مدیرعامل هواوی همچنین آمریکا را متهم به هک کردن سرورهای این شرکت و ربودن ایمیل‌ها و کدهای منبع آن کرده است. پینگ بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد، ادعا کرده است، آمریکا هیچ ابایی در تهمت زدن به این کنسرن ندارد.

دولت ترامپ قصد دارد کشورهای هم‌پیمان با آمریکا را به چشم‌پوشی از تجهیزات و خدمات این شرکت چینی تشویق کند؛ اگرچه هواوی تاکنون همه اتهام‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-07 12:08

افزودن دیدگاه جدید