کد مطلب: 

226003
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:

برای شکوفایی کسب‌وکارهای نوپا در فضای مجازی باید در پیاده سازی مقررات وحدت رویه داشته باشیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، در آستانه فرارسیدن سالروز تاسیس این شورا از ساماندهی کسب و کارهای فضای مجازی در کشور با امضای تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی خبر داد.
دکتر فیروزآبادی: برای شکوفایی کسب‌وکارهای نوپا در فضای مجازی باید در پیاده سازی مقررات وحدت رویه داشته باشیم

به گزارش سیتنا، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی، در این مراسم گفت: با گسترش فزاینده فضای مجازی در دنیا ما شاهد ظهور مشاغل جدید از طریق کسب و کارهای نوپا و مبتنی بر نوآوری ها هستیم که ویژگی آنها شکستن مرزهای زمان و مکان است.

وی، با اشاره به این که ساختار مشاغل در فضای مجازی از حالت سنتی تغییر کرده است، افزود: برای شکوفایی کسب و کارهای نوپا در فضای مجازی باید متناسب با تحولات مجازی، نظام مقررات و قانون گذاری در کشور تغییر کرده و در پیاده سازی مقررات وحدت رویه وجود داشته باشد.

دکتر فیروزآبادی، تاکید کرد:با توجه به نیاز جامعه و درخواست های متعدد تولید کنندگان محتوا و ناشران دیجیتال و اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای به رسمیت شناختن این کسب و کارها در کشور و ایجاد نظام بیمه ومالیات براساس ویژگی های این فضا، جلسات کارشناسی متعددی با سازمان های مربوطه صورت گرفت که با امضای تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی اولین گام آن برداشته شد و امیدواریم با اجرای آن شاهد تحول سریع برای رفع موانع این کسب و کارها در فضای مجازی باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، تصریح کرد: با تسهیلاتی که برای بیمه شدگان در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده سعی کردیم تا تهدید عدم اجرای قوانین و مقررات به دلیل فعالیت این کسب و کارها به صورت مجاز، برطرف شود تا تمامی شهروندان در کشور بتوانند از مزایای نظام تامین اجتماعی بهره مند شده و کسب و کار خود را مطابق با استانداردهای روز راه اندازی کنند.

وی، افزود: با توجه به پیشرفت قابل توجه سازمان تامین اجتماعی برای بهبود ساختار سازمانی خود در حوزه فضای مجازی این سازمان می تواند شرایط بهره مندی از بیمه برخط را نیز برای متقاضیان ایجاد کند.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه در راستای گسترش همکاری های مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت های سازمان تامین اجتماعی و مرکز ملی فضای مجازی کشور، اجرای صحیح قوانین و مقررات تامین اجتماعی و ارایه آموزش های لازم برای افزایش رضایتمندی کارفرمایان و بیمه شدگان مشاغل مرتبط با فضای مجازی، تبادل داده و دسترسی به آمار و اطلاعات بر خط و توسعه پوشش بیمه ای شاغلین کسب و کارهای فضای مجازی امضا شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-06 10:00

افزودن دیدگاه جدید