کد مطلب: 

225946
در اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی مطرح شد:

انتظار وزیر علوم از دانشگاه‌ها در زمینه تربیت نیروی انسانی مستعد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تکمیل فعالیت‌های علمی را در گرو توسعه تعاملات علمی دانست و گفت: از این رو از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود نیروهایی تربیت کنند که بتوانند با استفاده از فناوری برای سایر فارغ‌التحصیلان شغل ایجاد کنند.
انتظار وزیر علوم از دانشگاه‌ها در زمینه تربیت نیروی انسانی مستعد

به گزارش سیتنا، دکتر منصور غلامی در اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، این جشنواره را یکی از با سابقه‌ترین جشنواره‌های جمهوری اسلامی دانست و افزود: این جشنواره بیش‌از سی سال است که برگزار می‌شود و این امر نشان می‌دهد این رویداد ملی توانسته جایگاه خود را در میان دانشمندان و فناوران باز کند و مورد اقبال قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این جشنواره اثرگذاری خوبی داشته است، اظهار کرد: معرفی محققان یک کار نمادین است؛ چراکه در کشور تعداد زیادی محققان با سابقه و صاحبان فن و دانش جوان داریم که طی یک فرایند گزینش علمی برخی از آثار آنها انتخاب و معرفی می‌شوند تا از آنها تقدیر شود.

غلامی با بیان اینکه حضور دانشمندان غیرایرانی فرصتی برای توسعه تعاملات بین‌المللی است، خاطر نشان کرد: اعزام دانشجویان به خارج و پذیرش دانشجویان خارجی و روابط با سایر کشورها از جمله ظرفیت‌های مراکز علمی و دانشگاهی کشور است که تا کنون به آنها پرداخته شده، ولی باید تلاش شود که این تعاملات توسعه بیابد.

وزیر علوم با بیان اینکه بدون تعاملات بین‌المللی حرکت در جامعه علمی نمی‌تواند کامل باشد، ادامه داد: ایجاد تعاملات علمی هم به سود دانشمندان داخلی است تا با دیدگاه‌های علمی سایر مراکز آشنا شوند و هم معرفی ظرفیت‌های علمی کشور را در پی دارد.

غلامی با اشاره به دستاوردهای علمی کشور در حوزه سلامت، کشاورزی، غذا و صنعتی یادآور شد: از سال‌های گذشته مراکز علمی به سمت تبدیل دانش به فناوری حرکت کرده‌اند و از سوی دیگر دانشگاه‌ها در حال تکمیل فناوری‌ها و پیشنهاد طرح‌های نوین برای نوسازی صنعت و سایر زمینه‌ها هستیم.

وی شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور نیروهای جوان و استارتاپ‌ها را امید قوی در حوزه علم و فناوری ذکر و خاطر نشان کرد: این امر با حمایت دانشگاه‌ها تقویت شده است؛ چرا که تنها راه استقلال کشور تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گفته غلامی، دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف علمی خوش درخشیدند و توانستند دانشجویان مستعدی را تربیت کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت تربیت نیروهای انسانی مستعد سوق داده شوند و انتظار می‌رود دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی مستعد را سرلوحه خود قرار دهند، به گونه‌ای که فارغ‌التحصیلان علاوه بر آن‌که در زمینه ایجاد اشتغال بر روی پای خود می‌ایستند، بتوانند با استفاده از فناوری برای تعداد زیاد دیگری از فارغ‌التحصیلان اشتغال ایجاد کنند تا بتوانند در سایه اتکا به نیروهای جوان استقلال اقتصادی کشور را تضمین کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه زیادی در کشور وجود دارد که باید نسبت به بالفعل کردن آن تلاش کرد، گفت: با معرفی و تقدیر از دانشمندان و محققان این پیام ابلاغ می‌شود که نیروهای انسانی و دانشمندان سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-04 18:06

افزودن دیدگاه جدید