کد مطلب: 

225878

آیا «چالش مومو» جایگزین «نهنگ آبی» شده است؟

انتشار گزارشهایی مبنی بر وجود یک بازی آنلاین که کودکان و نوجوانان را از طریق پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب تشویق به انجام کارهایی از جمله آسیب رساندن به خود یا دیگران می‌کند، نگرانی هایی را پدید آورده است.
آیا «چالش مومو» جایگزین «نهنگ آبی» شده است؟

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، «چالش مومو» که با چهره از ریخت افتاده زنی با چشم‌های گشاد و صورت آویزان با تَن پرنده معرفی شده، برگرفته از اثر یک هنرمند در نمایشگاه وحشت ژاپن است. چندین سال می‌شود که تصویر «مومو» به دنبال برگزاری این نمایشگاه در اینترنت گسترش یافته است اما از تابستان سال گذشته شایعاتی مبنی بر وجود بازی اینترنتی «چالش مومو» پخش شد.

بر اساس این ادعاها که صحت آنها توسط مراجع مسئول تایید نشده است، «چالش مومو» همانند بازی «نهنگ آبی» با فرستادن پیام در پیام‌رسان‌هایی مانند واتس آپ یا ظاهر شدن در میان ویدیوهای یوتیوب، کودکان و نوجوانان را به خودکشی یا آسیب‌رساندن به خود تشویق می‌کند.

«مرکز اینترنت امن‌تر برای بریتانیا» که موسسه‌ای تحت حمایت کمیسیون اروپا است و در زمینه فراهم کردن تکنولوژی امن برای جوانان و کودکان فعالیت می‌کند، شایعات اخیر حول و حوش «چالش مومو» را بررسی و اعلام کرد که مدرکی برای اثبات این چالش نیافته است و این بازی اینترنتی اساسا وجود خارجی ندارد.

انجمن‌های حمایت از کودکان هشدار می‌دهند که جنجال اخیر ایجاد شده توسط رسانه‌ها و واکنش مردم، مدارس و پلیس نسبت به وجود این بازی اینترنتی، موجب ایجاد ترس و وحشت در کودکان و انتشار تصاویر مربوط به خود آسیب‌رسانی می‌شود که این عمل به خودی خود می تواند برای کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیر باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-03 00:37

افزودن دیدگاه جدید