کد مطلب: 

225780

آذری جهرمی: نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گام دوم انقلاب حساس و خطیر است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی به مناسبت چهل و هشتمین سال تاسیس پژوهشگاه ICT، با اشاره به جایگاه و نقش حساس و تاثیرگذار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: قطعا تحقق اهداف و برنامه های این حوزه بدون همراهی پژوهشگاه و کارکنان و پژوهشگران صدیق میسر نمی شد.
آذری جهرمی: نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گام دوم انقلاب حساس و خطیر است

به گزارش سیتنا، متن پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،به شرح زیر است:

چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در شرایطی آغاز کردیم که به مدد تکنولوژی های نوین جهان دستخوش تغییرات و تحولات شگرفی شده است. تحولاتی که ابعاد مختلف زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داده و سبک زندگی را به صورت بنیادین متحول کرده است. ایران اسلامی نیز در این مسیر با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه و با تکیه بر نیروی انسانی خلاق و متعهد گام های استواری برداشته و مسیر پرفراز و نشیبی طی کرده است.بی گمان نقش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این تحولات نقشی بی بدیل و انکارناپذیر است. اقدامات مهم کارکنان صدیق و خدوم این حوزه در دوران دفاع مقدس برای تامین ارتباطات کشور و مناطق جنگی، ایجاد زیرساخت های مهم پس از جنگ تحمیلی، تولید تجهیزات مورد نیاز حوزه، تلاش ها و اقدامات سال های اخیر در حوزه ساماندهی،صحنه گردانی و استفاده موثر از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و اقدامات مهم در حوزه بومی سازی فناوری بویژه فضایی و ده ها دست آورد مهم دیگر تنها مواردی از توفیقات حوزه ICT به شمار می آید.
در این میان جایگاه و نقش حساس و تاثیرگذار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حصول این توفیقات بسیار اهمیت داشته و قطعا تحقق اهداف و برنامه های حوزه بدون همراهی پژوهشگاه و کارکنان و پژوهشگران صدیق میسر نمی شد. اما بی شک حساسیت این حوزه در شرایط و اوضاع کنونی اهمیتی دوچندان دارد.
بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان ((گام دوم انقلاب)) و تاکید معظم له بر مباحث کلیدی همچون تجربه چهل ساله کشور، شرایط حاکم و چالش های پیش رو، ظرفیت های مهم کشور بویژه نیروی انسانی جوان، متعهد و تحصیل کرده و فرامین،راه حل ها و رهنمودهای ایشان برای عبور از چالش ها برای ایجاد تمدن نوین اسلامی حکایت از شرایطی حساس و متفاوت از گذشته دارد. شرایطی که حضور فعال، متعهدانه و جهادی همه ارکان نظام را می طلبد و در این میان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه و به تبع آن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیتی خطیر برعهده خواهد داشت. مسئولیتی که قطعا مدیران و کارکنان محترم آن پژوهشگاه به خوبی بر آن واقفند و اهمیت تحقیق و پژوهش برای توسعه کشور را در چارچوب اسناد بالادستی و فرامین مقام معظم رهبری به درستی درک می کنند.
اینجانب چهل و هشتمین سالروز تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تبریک گفته، از تلاش موثر و ارزشمند کلیه مدیران، کارکنان و پژوهشگران پژوهشگاه قدردانی نموده و به پشتوانه سال ها شناخت و همکاری با این عزیزان، اطمینان دارم که در مسیر پیش رو با تمام وجود همراهمان خواهند بود تا در این برهه حساس با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توانمندی های علمی و تخصصی، تحقق برنامه های حوزه و ارائه خدمات در خور شان مردم شریف ایران اسلامی را فراهم سازیم.
عزت و سلامتی یکایک شما همکاران عزیز را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

دهم اسفند یکهزار و سیصد و نود و هفت
محمد جواد آذری جهرمی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-28 11:39

افزودن دیدگاه جدید