کد مطلب: 

225704

رونمایی از گوشی 5G زدتی‌ای در کنگره جهانی موبایل

شرکت زدتی‌ای (ZTE) در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلون، نخستین گوشی پرچمدار مجهز به اینترنت ۵G خود را تحت عنوان Axon۱۰ Pro معرفی و رونمایی کرد.را تحت عنوان Axon۱۰ Pro معرفی و رونمایی کرد.
رونمایی از گوشی 5G زدتی‌ای در کنگره جهانی موبایل

به گزارش سیتنا، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.
 

شرکت زدتی‌ای (ZTE) در جریان برگزاری یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت تکنولوژی ، کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، از یک محصول و گوشی پرچمدار جدید تحت عنوان اکسون ۱۰ پرو (Axon ۱۰ Pro ) رونمایی و پرده برداری کرده است که به قابلیت پشتیبانی از شبکه اینترنت ۵G مجهز است.

همانطور که پیش‌تر نیز تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند، بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سال ۲۰۱۹ میلادی به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه روی خواهند آورد تا بدین ترتیب امکان بهره‌مندی کاربران و مشترکان موبایل از خدمات اینترنت پرسرعت را فراهم آورده و بدین ترتیب از سایر رقبای قدرتمند خود نیز عقب نیفتند.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena ، حالا با معرفی این محصول جدید، به نظر می‌رسد که زد تی ای نیز وارد صحنه رقابت با سایر بازیگران حاضر در حوزه تولید موبایل‌های مبتنی بر شبکه ۵G شده و این رونمایی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بدان معناست که می‌خواهد رسماً قدرت، نوآوری و رقابت پذیری خود را به سایر رقبای قدرتمندش همچون سامسونگ و هواوی به رخ بکشاند.

بر اساس شواهد و گزارش‌های موجود، این محصول به تراشه پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ همراه با مودم مجهز به فناوری شبکه ۵G مجهز است. این محصول همچنین به یک صفحه نمایش ۶.۴۷ اینچی از نوع آمولد (AMOLED ) با وضوح تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تجهیز شده است.. حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر نیز وظیفه‌ی احراز هویت را در این دستگاه هوشمند برعهده دارد. همچنین، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی تراشه‌ی پردازنده این گوشی را همراهی می‌کند. زد تی ای به منظور تضمین عرضه جهانی دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر این فناوری در نیمه نخست سال جاری میلادی، با اپراتورهای مخابراتی بزرگی همچون چاینا تلکام، الیسا و هاچینسون دِرِی همکاری کرده است.

در قسمت عقبی و پشت دستگاه، یک دوربین سه‌گانه به چشم می‌خورد که دارای یک لنز با حسگر ۴۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ و فناوری Pixel-Binning، لنز دومی مجهز به حسگر ۲۰ مگاپیکسل و یک لنز دیگر موسوم به تله‌فوتو با حسگر ۸ مگاپیکسلی است. این دستگاه همچنین به یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی و نسخه اندروید ۹ از اندروید مجهز شده است که به گفته تحلیلگران و کارشناسان فعال در این حوزه، با توجه به امکانات و قابلیت‌های جدید و به روزی که در آن به کار گرفته شده است، قیمت این محصول به هیچ عنوان پایین نخواهد بود.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-26 13:10

افزودن دیدگاه جدید