کد مطلب: 

225665

راه اندازی آزمایشگاه EMC در دوران تحریم بسیار اهمیت دارد

رییس پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم راه اندازی آزمایشگاه EMC با اشاره به مشکلات ارزی و تامین تجهیزات، راه اندازی «آزمایشگاه ‌EMC» در دوران تحریم را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد.
راه اندازی آزمایشگاه EMC در دوران تحریم بسیار اهمیت دارد

به گزارش سیتنا، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم افتتاح آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) این پژوهشگاه با اشاره به ماموریت اصلی پژوهشگاه فضایی در حوزه تحقیقات فضایی، گفت: آزمایشگاه تخصصی یکی از ملزومات اساسی برای ایفای ماموریت اصلی پژوهشگاه فضایی است.

وی افزود: با طراحی و توسعه آزمایشگاه EMC گامی مهم برای رفع نیازهای ضروری فعالیت های فضایی کشور برداشته شده است.

صمیمی با اشاره به انجام و اتمام این پروژه در ایام تحریم، تاکید کرد: با تمام مشکلات ارزی و تامین تجهیزات،  با پیگیری وزیر ارتباطات و تلاش متخصصان پژوهشگاه فضایی این پروژه به بهره برداری رسید.

وی از رونمایی دو محصول جدید پژوهشگاه فضایی همزمان با راه اندازی آزمایشگاه EMC خبر داد و افزود: نخستین سامانه رادیوتلسکوپ به کارفرمایی شرکت نوسازی عباس آباد و برای ارائه خدمت آموزشی و سرویس های نجوم رادیویی است.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران به طراحی سامانه شبیه ساز نرم افزاری ماهواره به عنوان یکی دیگر از محصولات جدید این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: این سامانه برای طراحی ماهواره ها کاربرد دارد و برای بازیگران فضایی کشور دارای کاربرد بسیار است.

وی با اشاره به رویکرد جوانگرایی در پژوهشگاه فضایی، این محصولات و افتتاح آزمایشگاه را محصول فعالیت های این جوانان  عنوان کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 2
2019-02-25 13:52

دیدگاه‌ها

تصویر محمد
سلام مگه تو یک کشور که تحریمه چند تا آزمایشگاه emc می خوان. آقا ما داریم. اگه خواستید با ایمیلی که به سایت دادم درخواستتان را مطرح کنید. تو رو خدا خرج دوباره نتراشید.
ارسال شده توسط محمد در 06 اسفند 97 - 17:21

افزودن دیدگاه جدید