کد مطلب: 

225575

جستجوی صلح جهانی در فضای ماوراء جو در نشست «کوپوس» با حضور موثر و راهبردی ایران

رییس سازمان فضایی ایران، از پایان یافتن پنجاه و ششمین نشست کمیته علمی و فنی کوپوس خبر داد و تاکید کرد که مشارکت فعال و مؤثر هیات ایران در این نشست در تبیین و پیشبرد مواضع و پیشنهادات کشورمان در مباحث و گزارش پایانی کمیته بسیار سازنده و چشم گیر بود.
جستجوی صلح جهانی در فضای ماوراء جو در نشست «کوپوس» با حضور موثر و راهبردی ایران

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران، در سه توئیت نوشت:

پنجاه و ششمین نشست کمیته علمی و فنی #کوپوس پایان یافت و در این نشست موضوعاتی همچون اجرای داوطلبانه و ادامه روند بررسی رهنمودهای پایداری بلندمدت فعالیت های فضایی، ضرورت اجرای رهنمودهای کاهش یا تعدیل زباله های فضایی، تحقق اهداف توسعه پایدار با استفاده از فناوری فضایی بررسی شد.

تقویت همکاری های بین المللی و ظرفیت سازی، ایمنی و پایداری فعالیت ها و ماموریت های فضایی، جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضای ماورای جو، ضرورت بهره مندی همه کشورها از مزایا و منافع فضا و... نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مشارکت فعال و مؤثر هیات ایران در این نشست در تبیین و پیشبرد مواضع و پیشنهادات کشورمان در مباحث و گزارش پایانی کمیته بسیار سازنده و چشم گیر بود. امید است با همت،تلاش و کار جمعی بتوان در راستای تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطوح منطقه ای و بین المللی گام برداشت.

'گفتنی است؛ "کوپوس" مخفف کمیته سازمان ملل در امور استفاده صلح‌آمیز از فضا می باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-23 14:16

افزودن دیدگاه جدید