کد مطلب: 

225571
در راستای حضور موثر شرکت‌های فعال ایرانی در بازار ICT آفریقا؛

توسط سیتنا، پاویون ایران در نمایشگاه TEMS ICT EXPO 2019 کنیا برگزار می‌شود (+تشریح فرصت‌های ICT در بازار آفریقا)

سیتنا با تجربه‌ی برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه‌های سالیانه‌ی ITU، طی امضای تفاهمنامه‌ای با برگزارکننده‌ی نمایشگاه‌های TEMS ICT آفریقا، عهده دار انحصاری نمایندگی نمایشگاه‌های شرق آفریقا در ایران شد تا پاویون کشورمان را در نمایشگاه پیش‌روی ICT شرق آفریقا که از 24 تا 26 آوریل 2019 در نایروبی کنیا برگزار می‌شود، برپا کند.
توسط سیتنا، پاویون ایران در نمایشگاه TEMS ICT EXPO 2019 کنیا برگزار می‌شود (+تشریح فرصت‌های ICT در بازار آفریقا)

به گزارش سیتنا، نمایشگاه TEMS ICT EXPO 2019 به عنوان معتبرترین و بزرگترین رخداد نمایشگاهی شرق آفریقا از 24 تا 26 آوریل 2019 معادل 4 تا 6 اردیبهشت 1398 در نایروبی کنیا برگزار می‌شود.

وزرا، قانونگذاران، سیاست‌گذاران و مقامات عالی‌رتبه‌‌ی حوزه‌‌‌ی ICT از کشورهای مختلف دنیا به همراه سرمایه‌گذاران بین المللی، طی حضور در نمایشگاه‌های سالیانه‌‌‌ی TEMS ICT EXPO با کارشناسان و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تبادل نظر کرده و برای همکاری مشترک و اجرای پروژه‌های مختلف علی الخصوص پروژه‌های حاضر در بازار کشورهای آفریقایی برنامه‌ریزی می‌کنند.

انتظار می رود، شرکت‌های دولتی و خصوصی بخش ICT ایران که در این نمایشگاه حضور می‌یابند، طی مذاکره با مدیران ارشد بخش های دولتی از کشورهای حاضر در نمایشگاه و مذاکرات متقابل با شرکت‌های خصوصی معتبر بین المللی، موفق به امضای تفام‌نامه و انعقاد قرارداد با سایر شرکت‌های حاضر گردند.

چرا حضور در TEMS ICT EXPO که در نایروبی کنیا برگزاری می شود، می تواند برای شرکت های ایرانی موثر باشد؟

کنیا به عنوان قطب اقتصادی منطقه‌ی شرق و مرکز آفریقا دارای بازاری ایده آل برای فعالان جهانی جهت حضور و  توسعه‌ی کسب و کارهای خود در دیگر بخش های آفریقا می باشد.

در نظرسنجی ای که CNN انجام داده است، کشور کنیا بعد از نیجریه به عنوان دومین کشور آفریقایی که اقتصاد آینده را در دست خواهد داشت معرفی شده است.

در بخشی از سخنرانی اکینوومی ا. ادیسینا؛ رئیس بانک توسعه‌ی آفریقایی (African Development Bank) اشاره شده است که چرا حضور شرکت های چند ملیتی در کنیا بسیار موثر است.
وی می گوید: "اقتصاد کنیا به دلیل وجود گوناگونی، بسیار انعطاف پذیر است. خدمات ارائه شده بخش عظیمی از رشد GDP را به همراه دارد و این روند ادامه دار خواهد بود؛ چرا که این کشور به عنوان هاب اصلی منطقه در حوزه های ICT، مالی و خدمات حمل و نقل شناخته شده است. به دلیل همین انعطاف پذیری در اقتصاد کنیاست که انتظار می رود تا نرخ رشد GDP در سال 2019 به 6.2 درصد برسد. در صنعت خدمات که صنعت ICT را نیز شامل می شود 82 درصد رشد GDP کنیا از این بخش بوده است که نشان می دهد این کشور به درستی به عنوان هاب اصلی ICT منطقه انتخاب شده است".

طبق آمارهای اقتصاد جهانی، پیش بینی شده است که GDP کشور کنیا تا پایان سال 2018 به 85 بیلیون دلار برسد.

فرصت های موجود در حوزه‌ی ICT در آفریقا بسیار چشم گیر است. بازار ICT همچنان به رشد دو رقمی خود ادامه می دهد و تبادلات بازرگانی حوزه‌ی ICT به استناد گزارش بانک جهانی در سال 2016 از مرز 150 بیلیون دلار گذشت.

تبادلات حوزه ICT به صورت میانگین ماهانه بالغ بر 25 درصد از GNI را دربرمی گیرد که این میانگین در ملت های دیگر در حال توسعه 11 درصد می باشد.

نفوذ شبکه موبایل در کل قاره آفریقا نسبت به اینترنت بسیار چشمگیرتر است. در مجموع 45 درصد شهروندان آفریقایی مشترک تلفن همراه هستند  و این رقم تقریبا 4 برابر نفوذ اینترنت ذکر شده است.

فرصت های موجود در آفریقا

1- موبایل و Mobile Commerce

• افزایش رشد Mobile Commerce که باعث افزایش تقاضا برای راهکارهایی همچون رایانش ابری (cloud computing) می‌شود.
• افزایش سرمایه گذاری در بخش IT ارائه دهندگان خدمات مالی، خرده فروشی و صنعت هوانوردی که باعث پایدار ماندن این صنایع در بازار رقابتی می‌شود.
• تقاضای بسیار بالا در بخش فعالسازی ویدیوهای HD موبایلی، خدمات بازی و اینترنت های مبتنی بر تلویزیون که در بازار قشر مرفه وجود دارد.
• تقاضا برای گوشی های موبایل ارزان قیمت با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G که در حال بهینه سازی است.

2- بخش زیرساخت و سرمایه گذاری در سایر بخش‌ها

•  بخش هایی از آفریقا نیازمند توسعه‌ی زیرساختی شبکه مخابراتی است. توسعه در بخش های شهری بسیار کند است و مناطق محروم نیز نیازمند دریافت خدمات مخابراتی هستند.
•  با وجود توسعه‌ی سریع صنعت IT، امنیت اینترنت بسیار مهمتر است؛ چرا که بخش های بزرگ و مهم تجاری را تحت شعاع قرار می دهد و نیازمند توجه بیشتر در این بخش است.
• تقاضای بسیار زیادی برای کامپیوترهای شخصی ارزان قیمت و سخت افزار در بازار وجود دارد.
• رشد سریع صنایعی همچون گاز، نفت و خدمات مالی نیازمند راهکارها و برنامه های پیشرفته IT می باشند.

قیمت انواع غرفه ها در نمایشگاه TEMS ICT 2019:

غرفه های داخل پاویون:
غرفه های واقع در پاویون کشوری با حداقل متراژ 3 در 4 متر (12 متر مربع)  قابل ارائه خواهند بود و مبلغ هر متر مربع 300 دلار آمریکا می باشد. این غرفه ها با امکانات اولیه‌ی مورد نیاز و معمول نمایشگاهی، تحت قابل پاویون طراحی و آماده استفاده خواهند بود.

غرفه های خارج از پاویون:
غرفه های تکی با متراژ حداقل 9 متر مربع و با قیمت هر متر مربع 275 دلار آمریکا می باشد. این غرفه ها نیز با امکانات اولیه‌ی مورد نیاز و معمول نمایشگاهی، به غرفه‌دار تحویل داده خواهند شد. لازم به ذکر است غرفه هایی که تمایل داشته باشند در کنج ها و تقاطع ها قرار داده شوند به مبلغ کل متراژشان 10 درصد اضافه خواهد شد.

اجاره فضای خام:
متقاضیانی که به دنبال اجاره‌ی فضای خام هستند و ساخت غرفه و همه موارد را خودشان پیگیر خواهند بود می توانند فضای خام را با حداقل متراژ 18 متر مربع اجاره نمایند که قیمت هر متر مربع برای اجاره فضای خام 200 دلار آمریکا می باشد.

غرفه های مقرون به صرفه:
این غرفه ها با حداقل متراژ 6 متر مربع با امکاناتی بسیار اولیه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و قیمت هر متر مربع 150 دلار امریکا می باشد.

غرفه های مخصوص استارتاپ ها و شرکت های نوآور:
این غرفه ها در قالب فضاهای 4 متر مربعی و با امکانات بسیار اولیه تحویل متقاضیان داده خواهد شد. قیمت هر متر مربع برای این نوع غرفه 150 دلار آمریکا می باشد.

نحوه‌ی ثبت نام برای حضور در نمایشگاه

شرکت‌ها و افراد علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه TEMS ICT EXPO 2019 نایروبی می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی و رزرو غرفه و فضای نمایشگاهی با سیتنا به عنوان نماینده نمایشگاه های TEMS ICT EXPO در ایران از طریق پست الکترونیک  TEMSICT@CITNA.IR و شماره تماس های 66128055/66128009-021 و یا شماره همراه 09128216658 در ارتباط باشند.

تاکید می‌شود؛ به دلیل کمبود زمان تا برگزاری نمایشگاه، متقاضیان جهت رزرو غرفه تا 19 فروردین ماه 1398 فرصت دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-23 13:19

افزودن دیدگاه جدید