کد مطلب: 

225455
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران:

فناوری فضایی بستر بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی است/ تحقق ارکان و اهداف اقتصاد مقاومتی با فناوری فضایی میسر است/ حمایت و توسعه‌ی کسب‌وکارهای فضاپایه و آزادسازی داده‌های غیرحاکمیتی در دستور کار است

رییس سازمان فضایی ایران، گفت: فناوری فضایی با داشتن رشد اقتصادی بالا در دنیا، بستر بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی است، از طرفی با وجود جوانان خلاق و نوآور در کشور، با استفاده از این فناوری می توان به مدیریت صحیح کشور در حوزه های مختلف کمک کرد.
فناوری فضایی بستر بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی است/ تحقق ارکان و اهداف اقتصاد مقاومتی با فناوری فضایی میسر است/ حمایت و توسعه‌ی کسب‌وکارهای فضاپایه و آزادسازی داده‌های غیرحاکمیتی در دستور کار است

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران، در اینستاگرامش نوشت:

زمانیکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۸۹ #اقتصاد_مقاومتی رو مطرح کردند، اجرای آن را تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور دانستند.
ایشان استفاده از همه بخش های دولتی و مردمی، حمایت از #تولید_ملی، #مدیریت_منابع ارزی و مدیریت مصرف را از ارکان اقتصاد مقاومتی ذکر کردند و شرکت های #دانش_بنیان را یکی از بخش های مهم آن دانستند.
#فناوری_فضایی با داشتن رشد اقتصادی بالا در دنیا، بستر بسیار مناسبی برای ایجاد #اشتغال و شکوفایی اقتصادی است، از طرفی با وجود #جوانان_خلاق و نوآور در کشور، با استفاده از این فناوری می توان به مدیریت صحیح کشور در حوزه های مختلف کمک کرد. دانش و تجربه استفاده از این فناوری در کشور وجود دارد و با بهره گرفتن از آن و حتی صادرات این فناوری می توان بازارهای منطقه ای و بین المللی را هدف قرار داد.
فناوری فضایی بستری بسیار مناسب برای تحقق ارکان و اهداف اقتصاد مقاومتی است و #سازمان_فضایی_ایران هم با مدنظر قرار دادن این ارکان برنامه های خود را در جهت تحقق آن هم در حوزه توسعه فناوری و هم در ارائه خدمات کاربردی به جامعه تدوین کرده است که در پست های بعدی، فعالیت ها و برنامه ها را گزارش خواهم داد.
روز اقتصاد مقاومتی و #کارآفرینی را به همه نوآوران و کارآفرینان کشور تبریک می گویم

رییس سازمان فضایی ایران، در پست دیگری نوشت:

پیرو پست قبلی:
استفاده حداکثری از همه بخش های دولتی و خصوصی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی برای شکوفایی کشور هست.
سازمان فضایی برای تحقق این رکن مهم، با افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها با سایر نهادها و سازمان های متولی و بهره بردار از فناوری فضایی، تلاش می کنه تا با معرفی دستاوردها و خدمات این فناوری در کشور، فناوری فضایی رو به عنوان یک ابزار تصمیم ساز و مدیریت منابع مختلف در تمام کشور تثبیت کنه و بهره‌برداری از این فناوری رو در تمام حوزه ها توسعه بده.
تسریع در روند انجام پروژه ها و توسعه زیرساخت های فضایی، اقدام به تسهیل گری و واگذاری به بخش خصوصی و آزادسازی داده های غیرحاکمیتی نیز از اقدامات دیگه برای تحقق این رکن هست. تصویب پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی، تدوین پروانه اپراتور ماهواره سنجش از دور و بهره برداری از ایستگاه های زمینی نمونه عملیاتی در این بخشه که به انجام رسیده.
ایجاد، حمایت و توسعه کسب و کارهای فضاپایه با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برنامه دیگری است که در حال اجرا در سازمان فضایی هست تا با توسعه بخش خصوصی و توانمندسازی اون چرخ اقتصادی این حوزه با سرعت بیشتری به چرخش در بیاد.
در پست های بعدی در بقیه حوزه ها هم گزارش خواهم داد.

انتهای پیام

گزارش از "مسعود فاتح"

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-20 00:04

افزودن دیدگاه جدید