کد مطلب: 

225340

کارگاه «توانمندسازی زنان روستایی با استفاده از ظرفیت های ICT»؛ چالشی که به یک رابطه‌ی دوسویه منتهی شد

مشاور مشارکت زنان رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، اعلام کرد: کارگاه «توانمندسازی زنان روستایی با استفاده از ظرفیت های ICT» در روستاهای شهرستان فیروزکوه برگزارشد. برای من که سال ها در دانشگاه تدریس کردم، آموزش این افراد به نظر یک چالش بود، اما این چالش خیلی زود به یک رابطه‌ی دوسویه منتهی شد.
کارگاه «توانمندسازی زنان روستایی با استفاده از ظرفیت های ICT»؛ چالشی که به یک رابطه‌ی دوسویه منتهی شد

به گزارش سیتنا، دکتر مشکات اسدی، مشاور مشارکت زنان رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران توئیت کرد:

کارگاه «توانمندسازی زنان روستایی با استفاده از ظرفیت های ICT» پنج شنبه در روستاهای شهرستان فیروزکوه برگزارشد. برای من که سال ها در دانشگاه تدریس کردم، آموزش این افراد به نظر یک چالش بود، اما این چالش خیلی زود به یک رابطه ی دوسویه منتهی شد.

در همین راستا، تارنمای سازمان فناوری اطلاعات ایران هم با انتشار خبری، نوشت:

کارگاه آموزشی « توانمند سازی زنان با استفاده از ظرفیت های ict » به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران  و با حضور زنان روستاهای شهرستان فیروزکوه  برگزار شد.

این کارگاه آموزشی یکروزه  در دو بخش راه اندازی کسب و کارها خانگی و استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف توانمد سازی اقتصادی زنان در فضای مجازی و ارتقاء سواد رسانه ای و همچنین کاهش آسیب های فضای مجازی برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با سر فصل های  اقتصاد دیجیتال ، آشنایی با انواع کسب و کارهای اینترنتی ، کارآفرینی و نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی با هدف کمک به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و استفاده از فناوری اطلاعات برای توسعه مشاغل روستای زنان با بهره گیری از امکانات  فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست، تاکید شد که به کمک زیرساخت های موجود و ابزارهای فناوری اطلاعات می توان زمینه شکوفایی اقتصادی در روستاها فراهم و محصولات تولید شده توسط بانوان روستایی را در سراسر کشور عرضه کرد و بهره گیری از ظرفیت های ICT و ایجاد کسب و کارهای اینترنتی زمینه مناسب برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستا ها را نیز فراهم می کند.

همچنین در این سفر یک روزه به منظور احصاء مهمترین مساله های زنان روستایی در راه اندازی کسب وکار های خانگی ، بازدید حضوری از روستاها توسط تیم کارشناسی انجام شد.

زنان روستایی از روستاهای حصاربن، ارجمند، تبریان، مشهد، فاروج، هرانده ، جلیزجند و لزور در این نشست حضور داشتند و بازدید حضوری از دو روستای حصاربن و هرانده توسط تیم کارشناسی انجام شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-17 13:22

افزودن دیدگاه جدید