کد مطلب: 

225180
دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

برای رونق کسب‌وکارها باید مشوق‌های صادراتی بیشتری در نظر گرفته شود/ بانک‌ها برای اعطای تسهیلات در حوزه‌ی اشتغال خانگی و روستایی کمک کنند

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در بحث صادرات، برخی تمهیدات و تشویقاتی در نظر گرفته شود تا رونق اتفاق افتد و در کنار آن از سوءاستفاده کنندگانی که بازار را به سمتی می‌کشند که به طور واقعی در بحث ترخیص کالا، صادرات کالا و ثبت سفارشات دچار مشکل شود، جلوگیری کنیم.
برای رونق کسب‌وکارها باید مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شود/ بانک‌ها برای اعطای تسهیلات در حوزه‌ی اشتغال خانگی و روستایی کمک کنند

دکتر سیدتقی کبیری، نماینده‌ی مردم خوی و چایپاره در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سیتنا، پیرامون از رونق افتادن بخشی از کسب‌وکارها با توجه به شرایط سال جاری، گفت: این مورد، هم در برنامه‌ی ششم و هم در برنامه‌ی بودجه دولت لحاظ شده است.

وی در عین حال گفت: اما باید در بودجه‌ی 98 بعد از کمیسیون تلفیق در صحن ببینیم که چه کاری باید انجام دهیم.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: واحدهای تولیدی دچار مشکل شده‌ و یا تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند. حمایت از این‌ها در قالب تسهیلات و وام‌هایی بود که گرفته‌اند و دچار مشکل شده‌اند.

وی، خاطرنشان کرد: امسال نیز در متمم لایحه‌ی بودجه که دولت ورود پیدا نکرد و مجلس وارد عمل شد، چند ماده‌ای را پیشنهاد دادیم که اشکالاتی از طرف شورای نگهبان بر پیشنهادات مجلس گرفته شد. مجددا قرار است پیشنهادات اصلاح شده و مطرح شوند.

وی خاطرنشان کرد: اما در شرایطی که به انتهای سال نزدیک می‌شویم، امیدواریم بتوانیم واحدهایی که دچار مشکل شده‌اند و قبلا تسهیلاتی گرفته‌اند و به دلایل مسائل صادراتی و ارزی نتوانستند روی پا بایستند را روی پایشان نگه داریم.

نماینده‌ی مردم خوی و چایپاره در مجلس، اظهار کرد: باید در بحث صادرات، برخی تمهیدات و تشویقاتی در نظر گرفته شود تا رونق اتفاق افتد و در کنار آن از سوءاستفاده کنندگانی که بازار را به سمتی می‌کشند که به طور واقعی در بحث ترخیص کالا، صادرات کالا و ثبت سفارشات دچار مشکل شود، جلوگیری کنیم.

وی، گفت: کمک‌هایی در حوزه‌ی اشتغال خانگی و روستایی که در برنامه و لایحه آمده، صورت گرفته است، اما متاسفانه در مسیر اجرایی شدن مشکلاتی داریم که از جمله‌ بحث بانکی را داریم؛ چراکه بروکراسی اداری سخت شد و عملا روستاییان در بحث تضامین که جز باغ یا زمین نیست، دچار مشکل می‌شوند. بانک‌ها هم در این مورد همکاری ضعیفی دارند.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: جلساتی در کمیسیون اقتصادی با مدیران بانک‌ها چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسات ویژه‌ای با مدیران بانک‌های عامل همچون پست بانک، صندوق کارآفرین و بانک کشاورزی برگزار کردیم تا بتوانیم 1.5 میلیارد دلاری که تصویب شده است را عملیاتی کنیم؛ چراکه بانک‌ها یک سری مشکلات داشتند و همچنین مشکلاتی در حوزه‌هایی مانند کمیته امداد و محیط زیست وجود داشت.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: به این‌ها کمک می‌کنیم و اشتغال و فضای کسب وکار را فراهم خواهیم کرد تا برنامه‌ی ششم تا حدودی عملیاتی شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از "مسعود فاتح"

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-13 11:18

افزودن دیدگاه جدید