کد مطلب: 

225059

بازدید وزیر ارتباطات از کارخانه شرکت دانش‌بنیان «نیان الکترونیک»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه سفر به مشهد، از محل کارخانه شرکت دانش‌بنیان «نیان الکترونیک» بازدید کرد. طی این بازدید، محمدعلی چمنیان، مدیرعامل شرکت از دستاوردهای اخیر مجموعه رونمایی کرد و به معرفی محصولات جدید گروه پرداخت.
بازدید وزیر ارتباطات از کارخانه شرکت دانش‌بنیان «نیان الکترونیک»

به گزارش ستینا، محمد جواد آذری جهرمی در این بازدید، گفت: خواستار تداوم حضور بخش خصوصی به ویژه این شرکت در همه بخشها از جمله تولید باتری هستیم و نباید به خاطر تولید باتری توسط یک شرکت وزارت دفاع از حضور در این عرصه صرفنظر کرد.

وی به فعالیت این شرکت در تامین نیازهای تجهیزاتی ایرانسل اشاره کرد و افزود: در بخش مهمی از بازار ایرانسل که سهامدار بخش عمده آن وزارت دفاع است حضور دارید و باید با پذیرش شرایط و رقابتهای بازار به حضور در این بخش ادامه دهید.

وی اظهار داشت: هم اکنون در بخشهایی از استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان با مشکل تامین انرژی بخشهای مخابراتی و روستایی مواجه هستیم و می توان با استفاده از ظرفیتهای این شرکت، خدمات مورد نیاز در این بخش و حوزه انرژی های خورشیدی و پاک ارائه کرد.

آذری جهرمی با اشاره به قطع برق در پی رویدادهای طبیعی رخ داده در استان های خوزستان و کرمانشاه، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته 48 درصد سایت ها در همراه اول در دو ساعت نخست قطع برق با مشکل مواجه شده و این آمار در ایرانسل نامناسب تر بود، لذا تامین ذخیره سازهای انرژی در این بخش باید مورد توجه متولیان و تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی کشور قرار گیرد.

وی همچنین شرکت های دانش بنیان را به حضور در حوزه مخابراتی کشورهای همسایه تشویق کرد.
 
آذری جهرمی ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای موفق این گروه، دولت را موظف به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست و با اعلام خبر حضور ایران در نمایشگاه بهار 98 در افغانستان، این شرکت‌ را نیز به حضور در این نمایشگاه دعوت کرد و همچنین از امکان کمک و هماهنگی‌های دولت برای ورود این بنگاه‌ها به بازار کشورهای ارمنستان و آذربایجان سخن گفت.

اپراتورهای تلفن همراه از تولیدات داخلی استفاده کنند

مدیرعامل گروه صنعتی نیان الکترونیک نیز در این مراسم، گفت: 80 درصد تولیدات این شرکت مربوط به سیستم های تغذیه ای مخابراتی است و امیدواریم اپراتورها ملزم به استفاده از تولیدات شرکتهای داخلی در این زمینه شوند.

محمد علی چمنیان، افزود: با توسعه و راه اندازی واحد چناران نیز ظرفیت تولید سالانه به 10 هزار مبدل انرژی افزایش خواهد یافت و آمادگی لازم برای تامین نیازهای سالانه اپراتورهای داخلی را خواهیم داشت.

شرکت نیان الکترونیک در سال 1374 در حوزه طراحی و ساخت مبدل های الکترونیکی انرژی الکتریکی فعالیت خود را در شهرک صنعتی توس مشهد آغاز کرد. این مجموعه هم اکنون محصولات خود در صنعت مخابرات، برق و باتری خودروهای برقی را به پنج کشور منطقه و روسیه صادر می کند. هم اکنون حدود 700 نفر در این شرکت مشغول کار هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-02-10 10:41

افزودن دیدگاه جدید