کد مطلب: 

225058

تدبیر جدید کمیته ساماندهی کاغذ وزارت ارشاد در کنترل بازار کاغذ مطبوعات

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد، گفت: درپی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با بانک مرکزی، شرکت‌های متقاضی ورود کاغذ با ارز دولتی که پروفرمای آن‌ها در بانک مرکزی مانده، می‌توانند با تغییر نوع ارز درخواستی خود به «یوان»، «درهم» و «روبل»، معادل یورویی آن را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.
تدبیر جدید کمیته ساماندهی کاغذ وزارت ارشاد در کنترل بازار کاغذ مطبوعات

به گزارش سیتنا، سیدمحمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با توجه به مسائل پیش آمده درخصوص تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی، تجار کاغذ می‌توانند ضمن مذاکره با شرکت‌های طرف مقابل، با تغییر ارز پروفرمای خود از یورو به سه ارز فوق، معادل آن را سه روزه دریافت کنند.

عضو کمیته ساماندهی کاغذ، افزود: درگذشته روال تغییر ارز در پروفورما براین بود که متقاضی تغییر ارز باید روند درخواست خود را از ابتدا شروع  و به تصویب دوباره وزارت صمت می‌رساند و این فرایند حداقل 2ماه به‌طول می‌انجامید، اما در پی تصمیم‌گیری‌های جدید، بانک مرکزی، ارز درخواستی را سه روزه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و نیازی به طی مراحل قبلی نیست.

دربندی تصریح کرد: با اتخاذ چنین تدبیری، روند ورود کاغذهایی که در بنادر مجاور، آماده تخصیص ارز هستند، تسهیل شده و در نهایت به کنترل قیمت کاغذ مطبوعات در بازار منجر خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-10 10:35

افزودن دیدگاه جدید