کد مطلب: 

225056

شتابدهنده‌ها فضای استارتاپی حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال را متنوع می کنند

در راستای رسیدن به اهداف ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی شتابدهنده ها فضای استارتاپی حوزه اقتصاد دیجیتال را متنوع می کنند.
شتابدهنده‌ها فضای استارتاپی حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال را متنوع می کنند

به گزارش سیتنا، مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در نشست مشترک این ستاد با شتابدهنده های این حوزه به بیان اهداف و نقش این ستاد پرداخت و بیان کرد: در جهت حمایت از اکو سیستم استارتاپی و هم افزایی ظرفیت های آنها نیاز به همکاری و کمک شتابدهنده ها داریم.

وی با اشاره به این موضوع که همکاری شتابدهنده ها با این ستاد باید در جهت ایجاد هدف گذاری، تعیین سیاست های درست وایجاد شتابدهند ه ها در شهرستانها باشد گفت : باید شتابدهنده را برای کمک به حل مسایل مالیاتی و معافیت ها به پارک های علم و فناروی معرفی کنیم ویک پلتفرم مشترک با کمک شتابدهنده ها در جهت ایجاد یک دیتا بیس جامع، شناسایی و ایجاد جامعه آماری و معرفی استارتاپها به شتاب دهنده مناسب طراحی شود .

محمدی بر برقراری ارتباط مناسب شتابدهنده ها با ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی تاکی کرد و گفت : شتابدهنده ها باید در جهت رسیدن به اولوی تهای این ستاد محورهای متنوع سازی فضای استارتاپی حوزه اقتصاد دیجیتال وهوشمند سازی، هوش مصنوعی، بلاکچین، پردازش ابری و مواردی از این قبیل گام بردارند.

وی همچنین به نحوه ایجاد و ارایه تسهیلات به شتابدهنده ها نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد پکیج حمایتی با صندوق نوآوری و شکوفایی برای شتابدهنده های دانش بنیان، اختصاص تسهیلات برای تهیه فضای فیزیکی مناسب، کمک به ایجاد شرایط اموزش و مانیتورینگ مناسب و تجهیز فضای شتابدهنده از جمله محورهای ارائه تسهیلات به شتابدهند ها است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در ادامه اظهار کرد: کمک به قرار گیری شتابدهنده تحت پوشش حمایت اتحادیه و انجمن مربوطه ، دعوت از شتابدهنده ها برای همفکری، کمک و ححمایت از ستاد در پیشبرد اهداف حمایتی ، ثبت یک انجمن سرمایه گذاری ریسک پذیر برای شتابدهنده ها و تصمیم گیر در خصوص وضعیت شتابدهنده ها در صورت سرمایه گذاری در شهرستانها و حمایت از استارتاپهای مناطق دور افتاده از جمله محورهایی است که باید درباره ارتباط و همکاری با شتابدهنده ها اجرایی شود.

در ادامه این جلسه هر یک از شتابدهنده ها نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود و موانع و مشکلات پیش روی فعالیت آنها پرداختند و پیشنهاداتی از جمله از سرگیری دورهمی شتابدهندها برای تبادل نظر در رابطه مسایل استارتاپها، بازنگری در قوانین این حوزه در حزوه بیمه، مالیات و مسایل حقوقی این شتابدهندها را مطرح کردند.

آماده سازی ذهن دانشجوها برای ورود به حوزه استارتاپی و فراهم شدن بستر مناسبی در این خصوص، تعریف استانداردهای مناسب آموزشی برای ایجاد کارگاه ها ، تشکیل یه انجمن صنفی و ایجاد مرجعی برای ارزش گذاری های مادی و معنوی و تایید اطلاعات شتابدهنده ها از دیگر موارد مطرح شده از سوی شتابدهندهای حاضر در این نشست بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-10 10:24

افزودن دیدگاه جدید