کد مطلب: 

224972
دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

وعده‌ی دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در سال 97 محقق نشده است/ بانک‌ها در ارائه‌ی تسهیلات ۱.۵میلیارد دلاری برای توسعه‌ی اشتغال روستایی و عشایری کوتاهی کرده اند

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: برنامه‌ی دولت بر این بود که بالای یک میلیون اشتغال در سال جاری ایجاد کند، اما با توجه به آمارهایی که اعلام شده است، این وعده محقق نشده است.
وعده‌ی دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در سال 97 محقق نشده است/ بانک‌ها در ارائه‌ی تسهیلات ۱.۵میلیارد دلاری برای توسعه‌ی اشتغال روستایی و عشایری کوتاهی کرده اند

دکتر سیدتقی کبیری، نماینده‌ی مردم خوی و چایپاره در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سیتنا، پیرامون میزان تحقق وعده‌ی دولت برای ایجاد اشتغال، گفت: برنامه‌ی دولت بر این بود که بالای یک میلیون اشتغال در سال جاری ایجاد کند، اما با توجه به آمارهایی که اعلام شده است، این وعده محقق نشده است. برخی از آمارها اشتغال‌هایی که به عنوان شغل پایدار نیست هم نشان می‌دهند مانند مشاغل ساعتی یا مشاغل فصلی.

وی، ادامه داد: بخشی از اشتغالزایی هم که در برنامه‌ی ششم به شکل ویژه تحت عنوان مشاغل روستایی اعلام شده بود، متاسفانه تحقق پیدا نکرده است.

نماینده‌ی مردم خوی و چایپاره در مجلس، اظهار کرد: ارائه‌ی تسهیلات ۱.۵میلیارد دلاری برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری توسط بانک‌ها هم در نظر گرفته شده بود که متاسفانه بانک ها برای تسهیل آن اقدام موثر نکرده‌اند و روستاییان از این بخش نتوانستند استفاده کنند.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که در حوزه‌ی اشتغال با برنامه‌ی ششم و خصوصا در بحث لایحه‌ی بودجه نیز که به آن اشاره شده است، در حد انتظار اتفاقی رخ نداده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-07 12:42

افزودن دیدگاه جدید