کد مطلب: 

224936

صیانت از داده‌های مکانی یکی از موضوعات مهم در حوزه‌ی فضای مجازی است

کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور با توجه به اهمیت خدمات نقشه، مخاطرات و فرصت‌های آن، الزامات و نیازمندی‌های این حوزه را برای کاربرد هرچه بیش‌تر نرم‌افزارهای بومی تبیین کرد.
تبیین الزامات ارائه‌ی خدمات نقشه‌ بومی

به گزارش سیتنا، سعید مهدیون - معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور - در این باره، گفت: صیانت از داده‌های مکانی در فضای مجازی به دلیل مشکلات امنیتی و انتظامی یکی از موضوعات مهم در حوزه فضای مجازی است که باید برای جلوگیری از وابستگی به سرویس‌های خارجی و ساماندهی و توسعه زیست بوم کسب و کارهای مکان محور داخلی، الزامات و نیازمندی‌های این حوزه تعیین شود.

وی، با بیان این که برای شناسایی خدمات و موضوعات اطلاعاتی این حوزه بررسی مطالعاتی در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور صورت گرفته است، افزود: بر همین اساس تبدیل موقعیت به آدرس / آدرس به موقعیت، مسیر یابی، تخمین زمان رسیدن به مقصد، نقاط مورد علاقه و جست‌وجو ترافیک زنده به عنوان الزامات اولیه یک برنامه برای ارائه خدمات نقشه در نظر گرفته شده است.

مهدیون، تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های داخلی ارائه دهنده خدمات نقشه بر اساس شاخص‌های کارکردی همچون اطلاعات عمومی، فنی، رابط کاربری، پوشش، مسیریابی، اطلاعات شهری و کسب‌وکارها و Crowd Sourcing ارزیابی اولیه شدند که البته همچنان برای توسعه نیاز به اقدامات بیش‌تری است.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور، افزود: ارزیابی فنی- تخصصی و امنیتی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پایه نقشه به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و پلیس فتا واگذار شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-02-06 14:02

افزودن دیدگاه جدید