کد مطلب: 

224801

تشکیل کمیته‌ی مشترک همکاری بین رگولاتوری ایران و عراق برای هماهنگی‌های ایام اربعین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل کمیته مشترک همکاری بین رگولاتوری ایران و عراق با حضور اپراتورهای دو کشور برای هماهنگی‌های ایام اربعین خبر داد.
تشکیل کمیته‌ی مشترک همکاری بین رگولاتوری ایران و عراق برای هماهنگی‌های ایام اربعین

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با علی الخویدی رئیس هیات اتصالات عراق و هیات همراه گفت: محور مذاکرات این کمیته رفع تداخلات فرکانسی مرزی، ارائه خدمات با حداقل تعرفه برای زائران و ارتقای سطح پوشش و کیفیت ارتباطات در ایام اربعین و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری برای فعالان حوزه ICT در هر دو کشور است.

وی ارائه سرویسهای ویژه به زائران در ایام اربعین را از موضوعات مهم دیگر عنوان کرد و افزود: سرویس مفقودین یکی از این سرویسهاست تا زائرانی که همدیگر را در طول مسیر گم می‌کنند یا مفقود می‌شوند با استفاده از این سرویس همسفران خود را پیدا کنند که امیدواریم این خدمات و بسیاری از سرویسهای مورد نیاز زائرین با تعامل بین اپراتورهای ایرانی و عراقی بصورت یکپارچه در این ایام پیاده‌سازی شود.

آذری جهرمی با اشاره به ظرفیتهای شرکتهای ایرانی در حوزه ICT تصریح کرد: هیات اتصالات و اپراتورهای تلفن همراه عراق از توانمندیهای شرکتهای ایرانی در حوزه پایش فرکانسی، ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه و سایر تکنولوژیهای پیاده‌سازی شده و صنایع ارتباطی در ایران بازدید کردند تا در مورد زمینه‌های مشترک همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و گسترش همکاریها با یکدیگر مذاکره کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جدای از همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همبستگی سیاسی بین دو کشور، وجود اماکن مقدس و عتبات عالیات در ایران و عراق دلیل دیگری برای تعامل میان مردم این دو کشور است و افزایش ارتباط بین مردم، ضرورت حضور و مشارکت مهندسان حوزه ارتباطات را برای ارائه سرویسهای با کیفیت ارتباطی بویژه در ایام خاص اربعین صد چندان می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-03 14:25

افزودن دیدگاه جدید