کد مطلب: 

224800

انعقاد قرارداد همکاری شش میلیارد تومانی پژوهشگاه فضایی با 13 دانشگاه معتبر کشور

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به ارائه خدمات برای فعالیت در بخش فضایی، گفت: روز سه‌شنبه هفته جاری آزمایشگاه EMC جدید پژوهشگاه فضایی افتتاح می شود که این آزمایشگاه پاسخگوی همه نیازهای آزمایشی بخش فضایی کشور است.
انعقاد قرارداد همکاری شش میلیارد تومانی پژوهشگاه فضایی با 13 دانشگاه معتبر کشور

به گزارش سیتنا، حسین صمیمی در مراسم بزرگداشت روز «فناوری فضایی» با بیان اینکه این روز را در حالی جشن می گیریم که رویکردها، مفاهیم و اصطلاحات جدیدی وارد ادبیات این حوزه در کشور شده است، اظهار کرد: رسالت اصلی پژوهشگاه فضایی ایران مدیریت تحقیقات در بخش فضایی کشور است و برای تحقق این هدف، ما به سمت ایجاد یک هسته دانا و دانش محور در داخل پژوهشگاه و یک شبکه توانا و عملیاتی در خارج از پژوهشگاه پیش می رویم.

وی با اشاره به اینکه هسته اصلی در پژوهشگاه متشکل از جوانان متخصص، مومن و با انگیزه‎ است، تصریح کرد: این افراد فارغ‎التحصیلان ممتاز دانشگاه‎های معتبر کشور هستند که با دانشگاه‌های معتبر کشور و شرکت‎های دانش بنیان ترکیب شده است که در حال حاضر با پژوهشگاه فضایی همکاری می‌کنند.

صمیمی با اشاره به همکاری پژوهشگاه فضایی ایران با دانشگاه های معتبر کشور تاکید کرد: با 13 دانشگاه معتبر کشور قرارداد همکاری به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان منعقد شده است، در حال حاضر با 120 استاد برتر رشته هوافضا و حوزه‎های مرتبط بخش فضایی در تعامل هستیم و بیش از 180 دانشجوی تحصیلات تکمیلی را برای نیازهای آتی بخش فضایی کشور آماده می کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فناوری با دانشگاه‌ها همکاری می‌کنیم افزود: در پروژه‌های طراحی و ساخت ماهواره، زیرسیستم‌ها و ماژول‌های مورد نیاز در دانشگاه‌ها فعال هستیم و در این حوزه هم بیش از 4 میلیارد تومان تاکنون قرارداد همکاری با دانشگاه‌ها منعقد شده است.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران بیان کرد: نگاه ما به زیرساخت‌ها یک نگاه ملی است و ما آماده ارائه سرویس به همه بازیگران بخش فضایی کشور هستیم، روز سه‌شنبه هفته جاری آزمایشگاه EMC جدید پژوهشگاه افتتاح می شود که این آزمایشگاه پاسخگوی همه نیازهای آزمایشی بخش فضایی کشور است.

وی با اشاره به تمرکز روی توسعه کاربردهای فناوری فضاپایه خاطرنشان کرد: در چارچوب همکاری‌هایی که با وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو و سازمان برنامه و بودجه داریم، توانستیم سامانه‌های پایش محصولات کشاورزی، سامانه مربوط به تعیین حق آبه و همچنین فعالیت‌های مربوط به آمایش سرزمین را به خوبی جلو ببریم و به زودی وارد فاز عملیاتی می شویم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-03 14:17

افزودن دیدگاه جدید