کد مطلب: 

224644
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد:

توسعه‌ی فناوری بلاک‌چین به عنوان پیام رسان بانکی توسط پست بانک/ مسوولیت تامین مالی نیازهای پژوهشی توسط پست بانک و مسوولیت تولید نمونه رمز ارز با پژوهشگاه ICT / ابلاغ نتایج حاصل از ایجاد این زیرساخت به بانک مرکزی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: رمز ارزها یک بحث تکنولوژی است که پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت پیام رسان بین شعب مبتنی بر فناوری بلاک چین را در دستور کار قرار داد تا نتایج حاصل از ایجاد این زیرساخت و عملیاتی شدن آن به بانک مرکزی ابلاغ شود.
توسعه‌ی فناوری بلاک‌چین به عنوان پیام رسان بانکی توسط پست بانک/ مسوولیت تامین مالی نیازهای پژوهشی توسط پست بانک و مسوولیت تولید نمونه رمز ارز با پژوهشگاه ICT / ابلاغ نتایج حاصل از ایجاد این زیرساخت به بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی که در نشست تخصصی فرصت ها و چالش های کسب و کارهای نوپا در هشتمین همایش سالانه‌ی بانکداری الکترونیک سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: چند روز پیش بود که شرکت دیجیتال اوشن به عنوان یکی از سرویس دهندگان خدمات رایانش ابری و خدمات شبکه بدون هیچ دلیلی و بر اساس تحریم های بین المللی شرکت های ایرانی را فیلتر کرد و بر همین اساس ضرورت دارد تا ما در مقابل تهدیدها بتوانیم زیرساخت هایمان را بررسی کنیم. در همین راستا نیز زیرساخت های بانکی به عنوان یکی از زیرساخت های حیاتی کشور باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: مثلا قطع اینترنت ضرورتی نداشت به صورتی مطرح شود که حساسیت ایجاد کند، اما موضوعی که روشن است این است که باید زیر ساخت حیاتی کشور از جمله بانکداری الکترونیک در برابر تحریم ها و تهدیدات سایبری پایدار باشد.

وی با بیان اینکه پست بانک به دنبال توسعه فناوری بلاک چین به عنوان پیام رسان بانکی است، اظهار داشت: بحث رمز ارزها یک بحث تکنولوژی است که پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت پیام رسان بین شعب مبتنی بر فناوری بلاک چین را در دستور کار قرار داد تا نتایج حاصل از ایجاد این زیرساخت و عملیاتی شدن آن به بانک مرکزی ابلاغ شود.

آذری جهرمی افزود: پست بانک در زمینه ارز رمزنگار تولید یک نمونه تحقیقاتی را در دستور کار قرار داد که بر این اساس، پست بانک مسئول تامین مالی نیازهای پژوهشی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئول انجام و تولید نمونه رمز ارز شد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بدنبال توسعه پژوهشی در حوزه ارزهای رمزنگار و بلاک چین است و در همین راستا اقداماتی را با پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی انجام داده است.

وی با اشاره به بحث اشتراک گذاری داده های دولتی برای دسترسی استارتاپ ها گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث open data را به صورت جدی دنبال می کند و فعالیت هایی در این زمینه شروع شده است. در حوزه دسترسی های دولتی اقداماتی نظیر کارت سوخت انجام شده و در حوزه ارائه سرویس به کسب و کارهای نوپا نیز سرویس های متعددی در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات ایران برای آزادسازی است.

آذری جهرمی افزود: گزارشی از وجود مشکل یا کند بودن ارائه دسترسی به شرکت های نوپا وجود ندارد اما می توانیم این مسئله را بررسی کنیم؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال ارائه دسترسی سامانه شاهکار برای احراز هویت به کسب و کارهای استارتاپی و فعالین بخش خصوصی است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات مشترک وزارت ارتباطات و بانک مرکزی گفت: کمیته ای برای مقررات گذاری برای حوزه پرداخت الکترونیک و فناوری های مالی تشکیل شده که در آن وزارت ارتباطات با بانک مرکزی قانونگذاری در این  حوزه را با هماهنگی یکدیگر انجام می دهند و هدف این کمیسیون برگزاری جلساتی مرتب و رشد بیشتر در صنعت پرداخت و فناوری اطلاعات است.

وی تاکید کرد: سازمان فناوری اطلاعات ایران به دنبال حذف قبوض کاغذی و استفاده از ظرفیت فین تک ها برای پرداخت قبوض است که می تواند قدمی برای گسترش صنعت فین تک باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-30 10:35

افزودن دیدگاه جدید