کد مطلب: 

224571
سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سیتنا:

پراکندگی متولی در کسب‌وکارهای اینترنتی باعث سردرگمی سازمان تامین اجتماعی شده است/ نمی‌خواهیم از قوه‌ی قهری برای بیمه شدن این کسب‌و‌کارها استفاده کنیم

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، گفت: پراکندگی متولی در کسب‌وکارهای اینترنتی باعث سردرگمی سازمان تامین اجتماعی شده است، البته دوست نداریم از قوه‌ی قهری و اجباری برای بیمه شدن این کسب‌و‌کارها استفاده کنیم.
پراکندگی متولی در کسب‌وکارهای اینترنتی باعث سردرگمی سازمان تامین اجتماعی شده است/ نمی‌خواهیم از قوه‌ی قهری برای بیمه شدن این کسب‌و‌کارها استفاده کنیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدحسن زدا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون وضعیت بیمه‌ی صاحبان کسب‌وکارهای مجازی و مواجهه‌ی سازمان با مجموعه‌هایی مانند تاکسی‌های اینترنتی که زیر بار بیمه‌ی پرسنل طرف قرارداشان نمی‌روند، گفت: واحد امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اداره کلی است که مسوول ارتباط گیری با فضای مجازی و کسب‌و‌کار است. مشکلی ما این است که برای ارتباط با این مجموعه‌ها، مسوول و متولی مشخصی پیدا نکرده‌ایم.

زدا، خاطرنشان کرد: در این حوزه شاهد تولی‌گری اتحادیه‌ها و ارگان‌های مختلف از اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم که معتقدند متولی این حوزه هستند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: به عنوان مثال متولی اصلی در تاکسی‌های اینترنتی در تهران، شهرداری تهران است که معتقد است فارغ از مجازی بودن این کسب و کارها، این سازمان متولی است و باید با آنها صحبت شود؛ از طرفی تاکسیرانی معتقد است متولی این کسب‌وکار است.

زدا، گفت: پراکندگی متولی باعث سردرگمی ما شده است. از تمام این ارگان‌ها دعوت کردیم، جلسه گذاشتیم و به نظراتشان احترام گذاشتیم و همچنین مسوولین این سرویس‌ها را دعوت کردیم.

وی، اظهار کرد: دوست نداریم از قوه‌ی قهری و اجباری برای بیمه شدن این کسب‌و‌کارها استفاده کنیم، ما می‌دانیم این‌ها کسب و کارهای نوین هستند پس به قوانین مشرف هستند و آگاهی لازم را دارند و برای آینده‌ای روشن، پوشش بیمه‌ای را خواهند داشت.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، افزود: ما هنوز برای صبر و تحمل، فرصت داریم و می خواهیم با توافقی دوستانه این امر را محقق کنیم. دوستان در حال جمع بندی نهایی هستند تا متولی واقعی را به ما معرفی کنند. همین که بیش از 10 جلسه با این دوستان داشتیم و به نتایجی رسیده‌ایم نشان می‌دهد که ما مشتاق این همکاری هستیم. متولی امر شناسایی شود تا این تصمیم عملی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-28 14:15

افزودن دیدگاه جدید