کد مطلب: 

224499

آذری جهرمی: مردم باید الکترونیکی کردن خدمات سلامت را به صورت عینی ببینند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه جمع بندی بازدید خود از طرح سلامت الکترونیکی شهرستان بابلسر استان مازندران، تاکید کرد: کارگروهی از وزارت ارتباطات و متولیان سلامت کشور، طرح پیاده سازی سامانه الکترونیکی سلامت در چهار استان کشور را ظرف یک هفته تهیه و ارائه کنند.
آذری جهرمی: مردم باید الکترونیکی کردن خدمات سلامت را به صورت عینی ببینند

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، مهندس آذری جهرمی در پایان بازدید خود از سامانه الکترونیکی سلامت شهرستان بابلسر، در جلسه ای با مدیران سلامت کشور به بررسی اقدامات انجام شده و برنامه های آینده این حوزه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سامانه الکترونیکی سلامت در بابلسر در حد توان و ظرفیت پیاده‌سازی مناسبی داشته، گفت: البته این طرح با رفع مشکلات و نواقص جای بهتر شدن دارد و می تواند به کل استان مازندران تعمیم داده شود.

آذری جهرمی با اشاره به اشکالات این سامانه، افزود: در این سامانه رابطه  لایه های مختلف دیده نشده و ارتباط با شرکت های بیمه ای و تبادل اطلاعات با سایر دستگاه ها نیاز به حمایت و همکاری بیشتری دارد.

وزیر ارتباطات که در جمع مدیرعامل تامین اجتماعی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران صحبت می کرد، گفت: برای نخستین بار اتصال تامین اجتماعی، بیمه سلامت و وزارت بهداشت به صورت آزمایشی در استان مازندران انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید الکترونیکی کردن خدمات سلامت را به صورت عینی ببینند، افزود: مردم در این طرح باید ببینند که ما نگران و پیگیر سلامتی آنان هستیم.

آذری جهرمی با انتقاد از سازمان هایی که داده های خود را آزاد نمی کنند، تاکید کرد:  داده ها و اطلاعات تجمیع شده در سازمان ها و دستگاه ها گنجینه و دارایی ملی است.

همچنین در این جلسه با پیشنهاد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، مقرر شد ظرف یک هفته کارگروهی متشکل از وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت، بیمه سلامت و تامین اجتماعی، طرح پیاده سازی سامانه الکترونیک سلامت در ۴ استان کشور را تهیه و ارائه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-26 22:27

افزودن دیدگاه جدید