کد مطلب: 

224092
دکتر روحانی در نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور:

تحریم، انحصار و چندنرخی بودن، فساد آور است/ مهمترین راه مبارزه با فساد، شفافیت است/ توسعه دسترسی به اطلاعات و فضای مجازی افتخار دولت است/ فیلترینگ به تدریج به تاریخ خواهد پیوست (+فیلم)

رئیس جمهور، گفت: دولت اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای حفظ و ایجاد زیربناهای لازم برای گسترش ارتباطات و فضای مجازی در کشور انجام داده و بیشترین آسیب‌ها هم نصیب دولت شده است.
تحریم، انحصار و چندنرخی بودن فساد آور است/ مهمترین راه مبارزه با فساد، شفافیت است/ توسعه دسترسی به اطلاعات و فضای مجازی افتخار دولت است/ فیلترینگ به تدریج به تاریخ خواهد پیوست (+فیلم)

به گزارش سیتنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور، با بیان اینکه تحریم، انحصار و چند نرخی بودن فسادآور است، گفت: به دلیل آنکه ارز به صورت چند نرخی در اختیار قرار می‌گیرد، فساد ایجاد می‌کند و این نیاز به مراقبت و دقت بالا دارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه درست است که برای مبارزه با فساد نیاز به دستگاه نظارتی و دادگاه داریم، اما اساس در این راه شفافیت است، خاطر نشان کرد: این فضای مجازی است که می‌تواند این شفافیت را بوجود بیاورد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای حفظ و ایجاد زیربناهای لازم برای گسترش ارتباطات و فضای مجازی در کشور انجام داده و  بیشترین آسیب‌ها هم نصیب دولت شده است، اظهار داشت: یکی از افتخارات مهم دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد زیربناهای اساسی برای تحقق دولت الکترونیک و فضای دیجیتالی است.

دکتر روحانی با بیان اینکه این اقدام دولت موجب ایجاد اشتغال، تسهیل در ارتباطات و ارزان شدن فعالیت‌ها، توسعه گردشگری در کشور، تسهیل فناوری‌های پیشرفته و تحقیقات دانشگاهی است، گفت: البته فضای مجازی ضررها و آسیب‌هایی هم دارد که باید از آنها مراقبت کنیم.

رئیس جمهور افزود: امکانات فضای مجازی روزانه گسترش پیدا می‌کند و فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود مؤثر است. دورانی در این کشور ویدئو ممنوع بود و یکی از مسئولیت‌های مهم دستگاه‌های امنیتی در گمرکات کشور، گرفتن ویدئو و گرفتن نوارهای ویدئویی در خیابان از مردم بود.

دکتر روحانی تأکید کرد: ما باید از فناوری روز دنیا به درستی استفاده کنیم و با نظم و مقررات هوشیاری و تکیه بر قانون از آن مراقبت کنیم. نمی‌توانیم این مسایل را رها کرده و با بستن آن بخواهیم از آن خلاص شویم.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-17 00:20

افزودن دیدگاه جدید