کد مطلب: 

223972

دومین نمایشگاه کار ایران با هدف رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه کار ایران با حضور چندین شرکت بزرگ و کوچک داخلی و ایرانی از ۴ تا ۶ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می‌شود.
دومین نمایشگاه کار ایران در بهمن ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمد شریف خانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و مسئول برگزار کننده‌ی نمایشگاه کار ایران، در نشست خبری امروز 24 دی ماه، گفت: پیش بینی ما برای نمایشگاه امسال، حضور بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده در این رویداد است.

شریف خانی، افزود: پیشینه‌ی این نمایشگاه به ۹ سال قبل بر می‌گردد و شروع این رویداد در دانشگاه صنعتی شریف، کلید خورد، جایی که هنوز هم میزبان برگزاری نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در ابعادی کوچکتر است.

وی، ادامه داد: سال گذشته متوجه شدیم که این نمایشگاه در ابعاد بزرگ تری باید برگزار شود و تصمیم گرفتیم نمایشگاهی را در بوستان گفتگو برگزار کنیم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شدیم.

شریف خانی، اظهار کرد: در نمایشگاه سال گذشته، بیش از ۵۰۰ نفر به طور رسمی مشغول به کار شدند. ۶۵ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های کار را افرادی بین حدود سنی ۲۲ تا ۳۰ سال هستند.

وی، گفت: بسیاری از این افراد تحصیلکرده هستند و دارای مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد هستند. 20 درصد تاکنون هیچ تجربه کاری نداشتند و 24 درصد هم کمتر از دو سال سابقه کار داشتند. همچنین آمار نشان می‌دهد که 30 درصد شرکت کنندگان بین دو تا پنج سال سابقه کار داشتند و 26 درصد هم بیش از ۵ سال کار کرده‌اند. این آمار حاکی از آن است که مردم در تمام مراحل کاری خود، به دنبال شغلی بهتر هستند.

شریف خانی پیرامون ارتباط این نمایشگاه با وب‌سایت جاب ویژن، گفت: این نمایشگاه برخاسته از همین وب‌سایت است و بازدیدکنندگان حاضر در نمایشگاه می‌توانند با رفتن به هر غرفه‌ای رزومه خود را از طریق دستگاه‌هایی که تعبیه شده و از دیتابیس جاب ویژن، بارگذاری کنند.

وی، افزود: کارگاه‌های آموزشی رایگانی در این نمایشگاه برقرار می‌شود و بسیاری از روسای منابع انسانی شرکت‌ها هم در این کارگاه‌ها از تجارب خود برای کارجویان سخنرانی خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، اعلام کرد: نمایشگاه کار دانشگاه شریف امسال توانسته بیش از ۲۰۰ نفر را به صورت تمام وقت و بیش از ۴۰۰ نفر را به صورت پاره وقت به اشتغال در آورد.

اهداف این نمایشگاه رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، کمک به بهبود ارتقاء برند کارفرمایان، تسهیل فرایند جذب و استخدام، معرفی فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار، معرفی سازمان‌ها و ادارات مرتبط و نیمه مرتبط با رشته تحصیلی، ایجاد یک محیط حرفه‌ای و با کیفیت برای تعامل بیشتر بین کارجویان و کارفرمایان،ایجاد حس مثبت مشارکت در کافرمایان و برپایی کارگاه‌های آموزش کار و کاریابی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-14 14:19

افزودن دیدگاه جدید