کد مطلب: 

223852

هشدار پلیس درخصوص افزایش کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک

رییس پلیس تهران بزرگ در خصوص افزایش کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک به افراد هشدار داد و گفت: جرائم فضای مجازی در تهران ۷۰ درصد افزایش داشته است.
هشدار پلیس درخصوص افزایش کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک

به گزارش سیتنا، سردار حسین رحیمی (رییس پلیس تهران بزرگ) با هشدار در خصوص افزایش کلاهبرداری به روش ارسال پیامک به افراد گفت: متاسفانه کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک افزایش پیدا کرده است و متاسفانه علیرغم تمام تذکرها و هشدارهایی که پلیس از طرق مختلف اعلام می‌کند، اما همانطور که گفتم کلاهبرداری از طریق پیامک و تماس تلفنی با افراد و اعلام برنده شدن در مسابقات افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی اوقات افرادی که دارای تحصیلات عالی نیز هستند قربانی این نوع کلاهبرداری‌ها می‌شوند، لذا تاکید می‌کنیم که افراد در موارد مشکوک پلیس را در جریان قرار دهند، چراکه پس از اینکه جرم صورت بگیرد کار برای قربانی سخت‌تر می‌شود.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پلیس برای مقابله با این جرائم در فضای مجازی تصریح کرد: براساس آمارها در تهران حدود ۷۰ درصد جرائم در فضای مجازی افزایش داشته است و لذا تاکید می‌کنیم مردم مراقبت‌هایشان را در فضای مجازی بیشتر کنند.

سردار رحیمی همچنین درباره خرید و فروش حیوانات حیات وحش در فضای مجازی گفت: جرائم مختلفی مانند خرید و فروش سلاح، خرید و فروش مواد مخدر، خرید و فروش دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و خرید و فروش حیوانات حیات وحش در حوزه فضای مجازی در حال اتفاق است.

وی ادامه داد: پلیس فتا خرید و فروش حیوانات در حیات وحش را به صورت روزانه در فضای مجازی بررسی می‌کند و مواردی را که مربوط به پلیس‌های تخصصی دیگر است در اختیار آنها قرار داده و اقدامات لازم از سوی دیگر پلیس‌های تخصصی برای برخورد با این موارد انجام می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-01-11 18:53

افزودن دیدگاه جدید