کد مطلب: 

223761
نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

صیانت از محتواهای کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی، باعث اعتمادسازی می‌شود/ نباید امکان دسترسی راحت به داده های مردم در پیام‌رسان‌ها وجود داشته باشد

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: مهمترین مساله در بحث پیام رسان‌ها، حمایت مردم است و زمانی این حمایت انجام می‌شود که مردم اطمینان و اعتماد داشته باشند و این اطمینان باید با حفظ و حراست از محتوای پیام‌های مردم که مقام معظم رهبری هم به آن توجه داشته‌اند، باید نهادینه شود و به وجود آید.
صیانت از محتواهای کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی، باعث اعتمادسازی می‌شود/ نباید امکان دسترسی راحت به داده های مردم در پیام‌رسان‌ها وجود داشته باشد

دکتر اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سیتنا پیرامون وضعیت پیام رسان‌های داخلی و اعتمادسازی مردمی توسط آنها، گفت: یکی از مواردی که در کمیسیون فرهنگی راجع به آن بحث می‎شود، صیانت و حمایت از پیام رسان‌های داخلی است و نهادهای مختلفی همچون وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، ستاد نیروهای مسلح، شورای عالی فضای مجازی و وزارت اطلاعات دیدگاه‌هایشان را در کمیسیون فرهنگی مطرح کرده‌اند.

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار کرد: جمع بندی تمام نقطه نظرات به آنجا رسید که از نظرات و بحث‌های کارشناسی بیشتر استفاده شود.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی، افزود: نکته‌ای که وجود دارد، بحث اعتمادسازی است. اگر مردم مطمئن باشند که اطلاعات و محتوای پیام‌رسان‌هایشان و اطلاعات شخصی‌شان مورد دستبرد کسی قرار نمی‌گیرد و مورد احتراز کسی از نظر محتوایی و نه امنیتی واقع نمی‌شود، قطعا باعث اعتماد کاربران می شود.

مسعودی، خاطرنشان کرد: اگر مردم این حس اعتماد را داشته باشند، قطعا از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.

وی، ادامه داد: مهمترین مساله در بحث پیام رسان‌ها، حمایت مردم است و زمانی این حمایت انجام می‌شود که مردم اطمینان و اعتماد داشته باشند و این اطمینان باید با حفظ و حراست از محتوای پیام‌های مردم که مقام معظم رهبری هم به آن توجه داشته‌اند، باید نهادینه شود و به وجود آید.

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس، در پایان تاکید کرد: عملکرد پیام‌رسان‌ها نباید طوری باشد که خیلی راحت به داده‌ها و محتواهای مردم دسترسی پیدا کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-09 12:40

افزودن دیدگاه جدید