کد مطلب: 

223701

هشدار اپل به سرمایه‌گذارانش بابت افت بازار چین

اپل به سرمایه‌گذارانش هشدار داده که این شرکت در برآورد خود از فروش تجدیدنظر کرده و آن را پایین آورده، چرا که افت بازار چین به کاهش فروش انجامیده است.
هشدار اپل به سرمایه‌گذارانش بابت افت بازار چین

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، تیم کوک، مدیرعامل اپل، در نامه‌ای غیرمنتظره به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که درآمد سه ماهه اخیر آن ۸۴ میلیارد دلار بوده است که پنج میلیارد دلار کمتر از پیش‌بینی اپل برای این دوره بوده است.

اپل پیش‌بینی کرده بود که در این سه ماه ۸۹ میلیارد دلار درآمد داشته باشد، که همان میزان هم انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده نمی‌کرد.

این شرکت می‌گوید رشد اقتصادی چین کند شده و از جمله تحت تاثیر جنگ تجاری با آمریکا قرار گرفته است. در نتیجه تقاضا در بازار چین در مواردی پایین آمده، و افت تقاضا در بازار موبایل‌های هوشمند به طور ویژه محسوس بوده است.

ارزش سهام اپل پس از اوجش در تابستان گذشته و عبور از مرز یک تریلیون دلار، پایین آمده است.

اعلام کاهش برآورد فروش اپل با افت ٧ درصدی سهام آن همراه شد و به این ترتیب ارزش سهام آن از ماه نوامبر بیش از ٢٨ درصد پایین آمده است.

اپل می‌گوید انتظار ضعیف شدن اقتصاد در "بازارهای نوظهور" را داشت، اما میزان افت را، به خصوص در بازار چین، تا این حد ارزیابی نکرده بود.

برخی از ناظران می‌گویند قیمت‌گذاری بالای اپل می‌تواند روی تقاضای آیفون تاثیر منفی بگذارد.

داده‌های بلومبرگ حاکی از آن است که همزمان با کاهش تقاضا برای آیفون در بازار چین، سهم موبایل‌های هواوی در این بازار بالا رفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-07 21:17

افزودن دیدگاه جدید