کد مطلب: 

223619

دسترسی به شماره تلفن‌ خانواده‌ی کودکان بازمانده از تحصیل با همکاری وزارت ارتباطات

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام شناسایی ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور و همکاری با وزارت ارتباطات برای دسترسی به شماره تلفن‌های خانواده این کودکان گفت: این در حالی بود که ۱۵ هزار نفر اصلا شماره تماس نداشتند. ۲۷ هزار تماس موفق با خانواده‌ها داشتیم که آنها علل مختلفی را برای بازماندگی از تحصیل فرزندانشان بیان کردند.
دسترسی به شماره تلفن‌ خانواده‌ی کودکان بازمانده از تحصیل با همکاری وزارت ارتباطات

به گزارش سیتنا، احمد میدری در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع بازماندگان از تحصیل به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت، با اشاره به اقدامات وزارت رفاه در رفع فقر آموزشی و کودکان بازمانده از تحصیل در دو سال گذشته گفت: ما ابتدا اطلاعات آموزش و پرورش را با ثبت احوال تطبیق می دهیم. آموزش و پرورش کدملی دانش آموزان بازمانده را در اختیار ما قرار داد. البته قبلا ثبت احوال بر اساس خوداظهاری آمار ارائه می‌کرد و شمار بازماندگان تا ۵۰۰ هزار مورد هم می رسید که این آمار را با اطلاعات آموزش و پرورش تطبیق می‌دادیم.

وی افزود: ورود دستی اطلاعات و سایر عوامل باعث بروز این میزان خطا در آمارهاست. اسامی ۱۴۲ هزار کودک را آبان ماه امسال به وزارت ارتباطات دادیم و وزارت ارتباطات ۳۵۰هزار شماره تماس از خانواده‌ها در اختیار ما قرار داد و ما پیامکی به خانواده‌ها ارسال کردیم و پرسیدیم چرا کودکشان به مدرسه نمی‌رود؟. تعدادی جواب ندادند و به همین علت مرکزی تلفنی، مسئول تماس تلفنی با خانواده‌ها شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه البته ۱۵ هزار نفر اصلا شماره تماس نداشتند گفت: کدملی افراد واحد هستند و هرجا بروید فورا با مرکز ثبت احوال چک می‌شود، اما درباره کدپستی اینطور نیست و اگریک کدملی را وارد پایگاه اطلاعات کنیم شاید به ۵ کدپستی ثبت شده بربخوریم و پیداکردن آدرس افراد مشکل باشد. بسیج ملی نیاز است که این کودکان را شناسایی کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-05 17:42

افزودن دیدگاه جدید